• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74160
+
-

کلاهبرداری به بهانه فروش دمنوش

کلاهبرداری به بهانه فروش دمنوش


مردی که خودش را زن جا می‌زد تا به بهانه فروش دمنوش دست به کلاهبرداری بزند، ‌دستگیر شد.
به گزارش همشهری، از چند وقت پیش با شکایت چندین نفر از فردی که به بهانه فروش دمنوش دست به کلاهبرداری می‌زد، ‌تیمی از مأموران پلیس فتای پایتخت تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری مرد زن‌نما آغاز کردند. ظاهرا شاکیان عضو کانال دمنوش‌های گیاهی بودند که پس از ارتباط با ادمین سفارش خود را برای خرید ثبت می‌کردند. پس از ثبت سفارش صفحه بانکی پرداخت وجه خرید برایشان باز می‌شد و تمام اطلاعات بانکی را روی صفحه ثبت می‌کردند. اما پس از انجام تراکنش تأییدیه‌ای دریافت نمی‌کردند و دقایقی بعد پیام برداشت مبلغ زیادی از حسابشان را دریافت می‌کردند.
اظهارات شاکیان حکایت از آن داشت که گرداننده این کانال تلگرامی کلاهبردار و صفحه نیز جعلی بوده است. ظاهرا متهم پس از به‌دست آوردن اطلاعات بانکی شاکیان، ارتباط مجازی خود را با آنها مسدود کرده بود. با این حال شاکیان می‌گفتند تصویر پروفایل ادمین گروه متعلق به یک خانم بوده است. اگرچه مأموران در جست‌وجوی شناسایی کلاهبردار زن بودند اما وقتی با انجام ردیابی‌های ویژه در دنیای مجازی متهم را شناسایی کردند دریافتند که او مرد است. متهم مردی ۳۹ساله و ساکن استان کرمانشاه بود و برای اینکه ردی از خود بر جای نگذارد به‌طور مرتب عکس پروفایل و صفحه اجتماعی خود را تغییر می‌داد و درحالی‌که مرد بود، خود را به‌عنوان یک خانم به مشتریانش معرفی می‌کرد.
این متهم پس از دستگیری، وقتی شواهد را علیه خود دید لب به اعتراف گشود و گفت که از طریق تبلیغ و فروش دمنوش‌های مختلف، صفحه‌ای جعلی طراحی کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی مشتریان، اقدام به تخلیه حساب آنان می‌کرد. در همین حال سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران گفت: این فرد در بازجویی‌ها اعتراف کرد که میلیون‌ها تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده است که برای تحقیقات بیشتر به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد. سرهنگ کاظمی از شهروندان خواست برای انجام هرگونه خرید و فروش اینترنتی به سایت‌های مجاز مراجعه کرده و از اعتماد به صفحات و کانال‌های مجازی خودداری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید