• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72907
+
-

برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در سمنان

نمایشگاه بزرگ منطقه‌ای صنایع دستی در آبان امسال در استان سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در مورد برگزاری نمایشگاه‌های استانی گفت: شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان هرکدام از یک‌ سوغات یا صنایع دستی شناخته شده‌ برخوردارند و شهرداران شهرهای این استان باید با راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی در پارک‌های پرتردد و در مسیر مسافران به هنرمندان صنایع دستی استان کمک کنند. 

«همایون جورابلو» اظهار کرد: صنایع دستی استان سمنان از تنوع و کیفیت مطلوبی برخوردارند. وی بر ضرورت برندسازی صنایع دستی این استان تأکید کرد و گفت: هرکدام از شهرستان‌های هشت‌گانه استان حداقل از صنایع دستی شاخص یا سوغاتی شناخته‌شده برخوردارند و با معرفی این آثار می‌توان به بهبود اقتصاد هنرمندان فعال در این حوزه کمک کرد.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: سفال و سرامیک سمنان، حوله سرخه، نمک گرمسار، لبنیات و مکنه مهدیشهر، چاپ قلمکار دامغان، نمد شاهرود و... از شناخته‌شده‌ترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی استان هستند که در صورت معرفی آنها می‌توان به بهبود و رونق گردشگری و حمایت از صنایع دستی استان کمک کرد.
وی از راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی به عنوان یک راهکار مناسب برای توسعه مشاغل مرتبط با صنایع دستی نام برد و از شهرداران این استان خواست که با ایجاد این نمایشگاه‌ها به حمایت از هنرمندان شهر خود بپردازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید