• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72863
+
-

سالار سوژه‌ها

چهره روز
سالار سوژه‌ها


سالار آقاخانی به‌عنوان یکی از متهمان پرونده اخلال ارزی افراد مرتبط با حوزه بانک مرکزی سوژه این روزهای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است. از نظر نماینده دادستان، او که گفته می‌شود از کشور خارج شده، به‌همراه 8نفر دیگر به‌دست داشتن در یک اخلال ارزی متهم هستند. دادستان گفته آنها 159میلیون و 800هزار دلار را ظرف مدت 3‌ماه در اختیار قاچاقچیان قرار داده‌اند اما در مقابل شیوا راوشی، مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی می‌گوید: این ادعا درست نیست. به‌گفته او معادل ریالی این مبلغ به‌صورت کامل به خزانه بازگشته و با اسناد موجود می‌توان ثابت کرد، هیچ دلار یا ریالی گم نشده است. این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که برخی مدیران بانک مرکزی ازجمله سیداحمد عراقچی، معاون سابق ارزی بانک مرکزی در معرض اتهام قرار دارند و پرونده آنها در دادگاه در حال رسیدگی است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده 9 نفر به اتهام اخلال ارزی مرتبط با حوزه بانک مرکزی 13 مرداد امسال در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد. به‌نظر می‌رسد با اعلام اخیر بانک مرکزی، گفته نماینده دادستان مبنی بر اینکه ظرف مدت 3‌ ماه 159 میلیون و 800 هزار دلار سرمایه ارزی تحویل قاچاقچیان شده، دیگر موضوعیت نخواهد داشت چنان که به گفته شیوا رواشی، حتی کیفرخواست دادستانی و اسناد منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد برای متهم ردیف اول یعنی سالار آقاخانی و همکارانش به‌عنوان کارگزاران غیررسمی بانک مرکزی در بازار ارز فردایی، هیچ‌گونه نفع شخصی در فرایند توزیع ارز وجود نداشته است.

حالا باید صبر کرد و منتظر رأی نهایی دادگاه ماند اما واکنش بانک مرکزی به شایعه خروج ارز از کشور نشان می‌دهد گویا ماجرا آنگونه که در رسانه‌ها مطرح شده نیست و اخلال ارزی چندانی رخ نداده است. پس منتظر انشای رأی قاضی پرونده ماندن تنها گزینه ممکن است تا مشخص شود که سالار آقاخانی، سالار بازار ارز بوده یا کارگزار غیررسمی بانک مرکزی.

این خبر را به اشتراک بگذارید