• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72484
+
-

سینما چهارشنبه

مسعود میر/ روزنامه نگار


# ناصر_ملک_کو_؟




تو عکس‌های شخصیتُ رو می‌کنی / یه گله هیولا می‌رن توی کفبالاخره وضعیت همین است که می‌خوانید. وضعیت کی؟ وضعیت بازار موسیقی مملکت که این ترانه در آن سروده شده و البته توسط یک خواننده معروف اجرا شده است. نام قطعه: اینستاگرام، نام خواننده: محمدرضا فروتن.
نه اشتباه نشده ‌است. آقای فروتن، بازیگر معروف سینما این کار را اجرا کرده و به‌زودی هم آلبوم جدیدش وارد بازار موسیقی می‌شود. محمدرضا فروتن چند سالی هست که خیلی درگیر سینما نیست و روزگارش را با مطالعات روانشناسانه و البته موسیقی سپری می‌کند. کاراکتر ناصر ملک فیلم قرمز حالا برای جلد آلبوم جدیدش عکس می‌گیرد و برای جشن انتشار این آلبوم برنامه‌ریزی می‌کند. قطعه اینستاگرام با ترانه‌ای از اندیشه فولادوند و تنظیم کارن همایونفر؛ البته به بدی کامنت‌های منفی بی‌شماری نیست که زیر پست‌های مربوط به این قطعه منتشر شده اما مسئله اینجاست که محمدرضا فروتن که درصدد انتشار دومین آلبومش است چرا بی‌خیال سال‌ها تلاش خودش در سینما شده‌است؟ او در مسیر بازیگری‌اش کار درخشان کم ندارد و خب، حالا طبیعی است که هوادارانش در مواجهه با مسیر جدید زندگی حرفه‌ای او به همان ایام بازیگری دلبسته‌تر باشند.

امان از نسخه بازبینی




هیچ‌وقت اعتراض‌های رضا درمیشیان درباره انتشار نسخه بازبینی ارشاد فیلم «عصبانی نیستم» به جایی نرسید. بعدها معلوم شد وزیر وقت ارشاد فیلم را در منزل تماشا کرده و بعد هم به درخواست یکی از مسئولان، نسخه فیلم را به او سپرده‌است. فرزند آقای مسئول هم که در لندن با دوستانش دورهمی داشته برای غافلگیری رفقایش «عصبانی نیستم» را رو می‌کند و خلاصه فیلم توقیفی توسط وزارت ارشاد با برچسب نسخه بازبینی توسط خیلی‌ها رویت می‌شود. اینها را گفتیم تا برسیم به اینکه حالا سروکله نسخه قاچاق فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی پیدا شده که اتفاقا بازهم در آن برچسب نسخه بازبینی بدجور توی ذوق می‌زند. فیلمی با این آرم بی‌تردید تنها در راهروهای وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و احیانا دبیرخانه جشنواره فیلم فجر موجود است. فیلم روستایی احتمالا از یکی از همین مامن‌ها به بیرون درز و حالا نگرانی‌ها را در بین اهالی سینما دوچندان کرده‌است. فیلم به‌تازگی ایام اکرانش را پشت سر گذاشته و هنوز وارد شبکه نمایش خانگی نشده‌است. کارگردان فیلم متنی منتشر کرده و در آن به رسم خیانت در امانت مسئولان تاخته و گفته چطور ممکن است فیلم من با آرم نسخه بازبینی ارشاد سر از شبکه‌های ماهواره‌ای دربیاورد؟
نکته اینجاست که امکان دسترسی به نسخه بازبینی ارشاد فیلم‌های سینمای ایران برای چند نفر وجود دارد؟ 

این خبر را به اشتراک بگذارید