• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72349
+
-

آتش به جان مراتع کوهدشت

جنگل و مراتع کوه «وسکور» منطقه رودبار در شهرستان کوهدشت از عصر دوشنبه دچار آتش‌سوزی شده، تا لحظه تنظیم این گزارش مهار نشده است. در این میان وزش شدید باد کار اطفا را دشوار کرده است. به گزارش فارس، جنگل‌های کوه وسکور در منطقه روبار کوهدشت که آخرین نقطه مرزی بین استان‌های لرستان و ایلام محسوب می‌شود، از عصر دوشنبه دچار آتش‌سوزی شدید شده است.

به گزارش افراد محلی به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و وزش شدید باد کار اطفا آتش سوزی به سختی انجام می‌شود و به همین دلیل تا کنون چندین هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه در آتش سوخته است. «لطفعلی بیرانوند» معاون یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان گفت: عوامل و نیروهای منابع طبیعی با کمک نیروهای مردمی در حال اطفا آتش هستند اما به دلیل وزش شدید باد، کار با سختی در حال انجام است.

وی افزود: برای تسریع در روند اطفاء حریق چند اکیپ دیگر از خرم‌آباد به محل آتش‌سوزی اعزام شده‌اند. بیرانوند ابراز امیدواری کرد که در صورت تغییر جهت وزش باد بتوان کار اطفای حریق را انجام داد، اما در عین حال نیروهای امدادی تمام تلاش خود را برای خاموش کردن آتش به کار می‌گیرند. به گفته معاون یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان، این حادثه به برخی از مزارع منطقه نیز خساراتی وارد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید