• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 71960
+
-

تصمیم‌گیری برای محیط زیست رشت

شهردار رشت از واگذاری دبیرخانه مباحث زیست‌محیطی کلان‌شهر رشت به پژوهشکده محیط‌زیست جهاد دانشگاهی خبر داد.به گزارش ایسنا «ناصر حاج‌محمدی» اظهار کرد: یکی از مسائل مهم رشت که جزو دغدغه مجموعه شهرداری و رسانه‌ها شده، مشکلات زیست‌محیطی شهرستان بوده که عمده‌ترین مشکل آن مربوط به پسماند و آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب است. 

وی تصریح کرد: این 2 رودخانه که می‌توانند در صورت احیا، درآمد مناسبی نصیب استان کنند، اکنون به دلیل ورود فاضلاب وضعیت نامناسبی دارند.شهردار، وجود پژوهشکده محیط‌زیست جهاد دانشگاهی کشور در رشت را ظرفیت ارزشمندی برای این شهر دانست و افزود: خودباوری در این مجموعه کاملا مشهود است و ما از این ظرفیت کم‌نظیر بیش از پیش برای خدمت به شهر و مردم بهره خواهیم گرفت.

وی گفت: در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی گیلان و پژوهشکده محیط‌زیست جهاد دانشگاهی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و از میان برداشتن مشکلات شهر بیش از گذشته بهره بگیریم.شهردار ادامه داد: اگرچه زمان تحویل سمت شهردار رشت به اینجانب، کشتی این مجموعه به گل نشسته بود، اما با وجود مشکلاتی که هست، حل مشکلات زیست‌محیطی استان از اولویت‌های کاری ماست.

حاج‌محمدی اظهار کرد: ما به دنبال درآمد پایدار در شهرداری هستیم و اکنون سرمایه‌گذاری بزرگی برای شهر در حال انجام است. همچنان تلاش مضاعف خواهیم کرد تا بستر برای تسهیل در کار سرمایه‌گذاران کلان‌شهر رشت فراهم
 شود.این مقام مسئول با بیان این‌که به مردم نوید می‌دهیم که رشت به سمت توسعه در حال حرکت است، گفت: امیدواریم به زودی اعتماد عمومی را به مدیریت شهری برگردانیم.وی به نهضت آسفالت در محله‌های رشت و رشد چشمگیر آن نسبت به گذشته اشاره و بیان کرد: بهسازی محیط شهری منجر به ایجاد نشاط در مردم خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید