• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71483
+
-

نیاز مبرم دیلم و گناوه به« ام.آر.آی»

یکی از نیازها و مطالبه‌های جدی مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم دستگاه تشخیص پزشکی درمانی ام.آر.آی است که در زمان حاضر از آن محروم هستند. به گزارش ایرنا، امام‌ جمعه گناوه در نشست با اعضای مجمع خیرین سلامت و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان گفت: هم‌اکنون مردم شهرستان‌های گناوه و دیلم به دلیل نبود این دستگاه، به‌ناچار به شهرهای همجوار استان و حتی شیراز و بهبهان عزیمت می‌کنند که این روندی مشکلات عدیده‌ای برای آنان به همراه داشته است.

 حجت‌الاسلام «سیدعبدالهادی رکنی حسینی» افزود: دستگاه ‌ام.آر.‌آی برای مردم این شهرستان حیاتی است که امیدواریم با تلاش‌های مجمع خیرین سلامت و همکاری دستگاه‌های مرتبط هرچه زودتر محقق شود. وی افزود: احیای یک بیمار احیای یک جامعه است که در صورت برآورده شدن امکانات و ابزار لازم برای پزشک این مهم فراهم می‌شود.امام جمعه گناوه گفت: با توجه به این‌که یکی از خیرین مجمع برای تامین دستگاه‌ ام.آر.آی پیش‌قدم شده و اقدام‌های خوبی انجام داده، از مسئولان انتظار داریم در این زمینه همکاری کنند. 

وی اظهار کرد: مجمع خیرین این شهرستان با هدف بررسی و توجه به زیرساخت‌های سلامت از قبیل ساخت درمانگاه، خانه بهداشت، مرکز اورژانس و تهیه تجهیزات درمانی و کمک به مشکلات و نیازهای درمانی مردم به‌ویژه نیازمندان و محرومان منطقه راه‌اندازی شده و تاکنون گام‌های موثری در رسیدن به اهداف تعیین‌شده برداشته است. حجت‌الاسلام رکنی حسینی افزود: این مجمع از بدو تأسیس تاکنون ۲۲ میلیارد ریال امکانات و تجهیزات پزشکی خریداری و به مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهدا کرده است.

 وی یادآور شد: این مجمع در هفته گذشته نیز یک دستگاه سونوگرافی به ارزش 5 میلیارد ریال خریداری کرد و به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان هدیه و تحویل داد.یکی از خیرین مجمع سلامت گناوه نیز گفت: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز پروانه خرید یک دستگاه ‌ام.آ.‌آی با مسئولان ذی‌ربط استان بوشهر انجام شده است. سردار «امان‌الله حیاتی» افزود: به محض طی شدن مراحل و صدور مجوز، برنامه‌‌ریزی لازم برای خرید ‌ام.آر‌.آی انجام می‌شود. 

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: در صورتی که این بیمارستان به دستگاه ‌ام.آر‌.آی مجهز شود، بیمارانی که نیاز به معاینه از طریق این وسیله را داشته باشند به دیگر نقاط برخوردار عزیمت نخواهند کرد و به‌موقع درمان خواهند شد. «محمدعلی دریانورد» افزود: با توجه به این‌که بیشترین بیماران اعزامی از بیمارستان گناوه تصادفی هستند ۷۰ دقیقه برای احیای آنان وقت لازم است که به دلیل نبود تجهیزات کافی از جمله‌ ام.آر‌.آی پزشک جراح وجود ندارد و به‌ناچار باید به شهرهایی نظیر بوشهر و برازجان ارجاع داده شوند. وی گفت: تامین دستگاه‌ ام.آر‌.آی برای گناوه امتیاز بزرگی است که امیدواریم خیرین سلامت که همواره منشا خدمات ارزشمندی بودند، در این زمینه پیش‌قدم شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید