• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71382
+
-

مدارس رفسنجان یک میلیارد تومان اعتبار می‌گیرد

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان گفت: یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان از اعتبارات سال تحصیلی ۹9 - ۹8 برای بهسازی و تامین تجهیزات مدارس در این شهرستان اختصاص یافته است. 

به گزارش ایرنا «حسین تقوی‌رشیدی‌زاده» گفت: افزون بر ۵۸ هزار دانش‌آموز در بیش از ۴۰۰ مدرسه رفسنجان با آغاز سال تحصیلی مشغول به تحصیل می‌شوند و 7۹۰۷ مربی و فرهنگی در این مدیریت خدمت می‌کنند. 
وی ادامه داد: 3۲۱۱ نفر نیز از فرهنگیان رفسنجان بازنشسته شده‌اند و ۲ هزار نفر دیگر نیز در بخش غیردولتی مشغول به فعالیت هستند. 

تقوی‌‌رشیدی‌زاده عنوان کرد: آموزش و پرورش خانواده وسیعی است و وظایف مهم و گسترده‌ای دارد که باید برای تحقق اهداف این نهاد برنامه‌‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلندمدت داشته باشیم و بازسازی و بهسازی مدارس از اهداف بلندمدت است. 

وی خاطرنشان کرد: مشکل مهم آموزش و پرورش در رفسنجان مکان‌های آموزشی غیراستاندارد و غیرمستحکم است؛ از این رو ۳۳ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان تصریح کرد: حدود 7 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در رفسنجان تحصیل می‌کنند. 

وی بیان کرد: همچنین کمبود معلم دوره ابتدایی نیز در این شهرستان یکی از مشکلات آموزش و پرورش است. ما در مقطع ابتدایی با کمبود 50 معلم مواجه هستیم. 

وی ادامه داد: ۷۰ معلم حق‌التدریس از سال گذشته تعیین‌تکلیف نشده‌اند که در صورت تعیین‌تکلیف و جذب شدن این افراد مقداری از مشکلات این حوزه بر طرف می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید