• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 مرداد 1398
کد مطلب : 71330
+
-

تعیین تکلیف پسماند روی در زنجان

تعیین تکلیف پسماند روی در زنجان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان این‌که نزدیک به ۶ میلیون تن پسماند روی در زنجان وجود دارد، گفت: این پسماند‌ها به‌ زودی تعیین تکلیف می‌شوند. 

به گزارش مهر، ایرج احمدی با تأکید بر این‌که هیچ‌گاه و در هیچ زمینه‌ای به دنبال آمار‌سازی در بخش‌های مختلف نبوده‌ایم، افزود: اگر می‌خواهیم بهره‌برداری خوبی از افکار عمومی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم، هیچ راهی جز انجام منظم و درست مقوله افکارسنجی نیست تا این سنجش به ‌درستی در جامعه مخابره شود و بیانگر نیاز واقعی صنایع کوچک باشد. 

وی با یادآوری این‌که یکی از رویکردهای اصلی این شرکت اهتمام به مقوله سرمایه‌گذاری است که در این زمینه در ۱۶ شهرک صنعتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران زمین داریم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در برهه کنونی به‌عنوان اقدامات اولویت‌دار مدنظر این شرکت است، سرمایه‌گذاری برای زمین‌های بلااستفاده است و اعتقاد راسخ به این مهم داریم که باید در شهرک‌های صنعتی زمین بلااستفاده نداشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در خصوص نحوه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی توضیح داد: خوشبختانه با برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان، زمینه‌ای فراهم شده است تا واحدهای تولیدی که با مشکل مواجهند بتوانند تسهیلات خود را به صورت متمرکز از طریق سامانه بهین‌یاب دریافت کنند. برای این کار کافی است به دبیرخانه این ستاد در سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مراجعه کنند. 

احمدی اهتمام به موضوع زیست‌محیطی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی را یکی دیگر از اولویت‌های این شرکت دانست و با بیان این‌که در این باره نشست سه‌جانبه برگزار شده است، گفت: یکی از افتخارات شرکت شهرک‌های صنعتی استان، کسب رتبه اول در زمینه جذب منابع استانی است که موفق به جذب ۳۰ درصد این منابع شده‌ایم. 

وی در ادامه با اشاره به این‌که سال گذشته به میزان ۲۳۰ میلیون دلار از واحدهای مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان صادرات صورت گرفت، افزود: علاوه بر صادرات این مقدار محصول تولیدی از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی، بیشترین حجم تولید و سرمایه‌گذاری را نیز توسط واحدهای تولید سرب و روی شاهد بوده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تأکید بر این‌که بدون این‌که هزینه‌ای بپردازیم نمی‌توان انتظار داشت که تغییر و توسعه‌ای صورت گیرد، یادآور شد: یکی از این هزینه‌هایی که به درستی باید پرداخت شود هزینه‌های زیست‌محیطی است، چراکه تحت هیچ شرایطی نمی‌توان مشکلات زیست‌محیطی واحدهای سرب و روی را انکار کرد. این بدان معنی است که بین میزان تولید با میزان فشاری که به منابع وارد می‌شود رابطه مستقیمی وجود دارد. 

احمدی تصریح کرد: مشکلات زیست‌محیطی واحدهای سرب و روی انکارناپذیر است. وی همچنین از بازگشت ۳۳ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید طی سال گذشته خبر داد و گفت: آمار حاکی از آن است که میانگین تعطیلی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان ۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است. این میزان در استان ۱۷درصد بوده در حالی که در کشور ۲۰ درصد است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید