• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70953
+
-

کشف ۱۰۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بستک

۱۰۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بستک کشف شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ماموران انتظامی بستک از انباشت تعدادی از این دستگاه‌ها مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سردار «عزیزالله ملکی» افزود: ماموران با کسب مجوز قضایی و همکاری اطلاعاتی و عملیاتی سپاه بستک در یک عملیات ضربتی با بازرسی یک منزل و یک دستگاه خودرو توانستند ۱۰۱دستگاه ماینر و ۱۶ دستگاه پاور کشف کنند. وی بیان کرد: 2متهم در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد جامعه و جلوگیری از استفاده غیرقانونی از برق یارانه‌ای توسط سودجویان در صورت اطلاع از این‌گونه موارد، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

هرگونه خرید، فروش و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال یا اجاره محل برای استفاده از آن با توجه به قاچاق بودن این دستگاه‌ها جرم است. این دستگاه‌ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی مصرف می‌کنند و موجب هدررفت انرژی می‌شوند.
 
پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است. استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف برق زیادی دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

این خبر را به اشتراک بگذارید