• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70833
+
-

پیک موتوری‌ها مراقب بسته‌های مشکوک باشند

پیک موتوری‌ها مراقب بسته‌های مشکوک باشند


راه‌اندازی پیک‌های‌ موتوری یکی از راه‌هایی است که در پاره‌ای از موارد همچون کوتاه‌کردن سفرهای درون‌شهری و ارسال مرسولات پستی به یاری شهروندان شتافته است. برخی افراد با راه‌اندازی پیک‌های موتوری چه به‌صورت سنتی و چه به‌صورت نوین (اپلیکیشن‌های درخواست پیک موتوری) تلاش می‌کنند با ایجاد اشتغال و تسریع در ارسال مرسولات پستی، مشکلات شهروندان را حل کنند.
در اینگونه موارد برخی مشکلات برای دست‌اندرکاران این پیک‌ها و موتورسواران شاغل در پیک موتوری ایجاد می‌شود که یکی از این مشکلات سوءاستفاده تبهکاران از آنهاست. به این صورت که اشخاصی با آدرس‌های نامعلوم پس از تماس با پیک‌موتوری‌ها بسته‌هایی پستی به آنها تحویل می‌دهند که موتورسوار نیز طبیعتا اجازه باز‌کردن و رویت داخل بسته را ندارد. موتورسوار در این موارد، بسته را از فرد ناشناس با آدرس نامعلوم تحویل می‌گیرد و بابت این کار کرایه‌ای دریافت می‌کند غافل از اینکه داخل آن بسته ممکن است مواد‌مخدر یا مشروبات الکلی باشد.
یکی از توصیه‌های پلیس به شاغلان در پیک‌های موتوری این است که درصورت مواجه‌شدن با اقلام مشکوک (مانند اقلامی که وزن طبیعی ندارند) با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته، اپراتور را در مجموعه خود در جریان گذاشته تا پلیس با حضور در محل نسبت به بازکردن بسته و بررسی محتویات آن اقدام کند. افراد شاغل در پیک‌های موتوری باید از تحویل‌گرفتن مرسوله خارج از آدرس مشخص، مثلا در کنار خیابان جدا خودداری کنند، مرسوله باید دارای مشخصاتی ازجمله آدرس مبدأ، گیرنده، دریافت‌کننده و آدرس مقصد باشد تا نه برای فرد موتورسوار و نه برای شرکت پیک موتوری مشکلی ایجاد نشود. مواردی وجود داشته که پیک موتوری، بسته را بدون آگاهی در آدرسی نامعلوم (کنار خیابان) تحویل گرفته، حین رسیدن به مقصد با پلیس مواجه شده که پس از بررسی محتویات بسته مشخص شده داخل آن اقلام غیرفرهنگی یا غیرمجاز وجود دارد.
در برخی موارد نیز افراد با پاکدستی و نیت خیر به محض مشکوک‌شدن درباره محتویات داخل بسته، با پلیس تماس گرفتند که پلیس با حضور در محل متوجه وجود موادمخدر داخل بسته شده است و در ادامه تحقیقات، ضمن صورت‌جلسه، فرستنده و گیرنده را یافته و برخورد قانونی را با آنها از طریق مراجع قضایی، صورت داده است.

ستوان‌یکم محمد‌جواد اینانلو
کارشناس انتظامی پلیس پیشگیری پایتخت


 

این خبر را به اشتراک بگذارید