• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69196
+
-

بانوان کرمانشاهی‌صاحب بوستان می‌شوند

شهری
بانوان کرمانشاهی‌صاحب بوستان می‌شوند

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌و‌نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت: بوستان ویژه بانوان در شهرهای استان و مناطق هشتگانه شهر کرمانشاه ایجاد می‌شود.

 به گزارش ایرنا «شهرام کهریزی» با تاکید بر اهمیت و جایگاه زنان در بنیان و تحکیم خانواده‌ها افزود: با هدف ارتقای نشاط جامعه بانوان، توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌‌های ورزشی در حوزه بانوان، آموزش‌های لازم در خصوص تحرک بدنی، تامین فضاهای ورزشی و بوستان‌ها، حفظ سلامت جسمی و روانی زنان و خانواده از اهداف و برنامه‌های استانداری در سال جاری است که به دستور استاندار کرمانشاه این موارد به‌ صورت مستمر پیگیری خواهد شد.  

وی بیان این‌که ایجاد مکان‌های بانشاط، مناسب و امن برای استفاده بانوان یک ضرورت است، اظهار کرد: در همه شهرهای استان و مناطق هشتگانه کلانشهر کرمانشاه حداقل باید یک بوستان ویژه بانوان جانمایی و احداث شود. این مسئول بیان کرد: همه شهرداران باید در طرح‌های تفصیلی خود بوستان بانوان را مدنظر قرار دهند و همچنین اتاق کودک و مادر در این بوستان‌ها ایجاد و تجهیز شود. شهرداری‌ها مکلف به مکان‌یابی و معرفی محل‌های مناسب برای احداث این بوستان‌ها هستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه با بیان این‌که این موضوع جزو اولویت‌های کاری شهرداری‌هاست، اظهار کرد: شهرداری‌ها می‌توانند از تجربیات کارشناسان و همچنین استان‌هایی که در ساخت بوستان بانوان موفق عمل کرده‌اند، استفاده کنند. کهریزی افزود: اکنون اداره کل ورزش و جوانان باید مجموعه کوثر در فرهنگیان فاز ۲ شهر کرمانشاه را به دستگاه‌های ورزشی استاندارد تجهیز کند و به صورت اختصاصی در اختیار بانوان قرار دهد.

وی اظهار کرد: مقرر شد در حداقل زمان ممکن قسمتی از یکی از بوستان‌های شهر کرمانشاه محصور و تجهیز شود و در آینده نیز حدود ۱۰ هکتار در قسمت جنوبی شهر کرمانشاه برای این امر اختصاص یابد.  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه نیز در این نشست گفت: احداث بوستان بانوان در شهرهای استان با توجه به علاقه‌مندی بانوان در ارتقای وضعیت سلامت آنها نقش موثری خواهد داشت.  «زهره رستمی» افزود: رکن جامعه و خانواده زنان هستند که اگر زمینه نشاط آنها فراهم شود، این نشاط و سرزندگی بین همه اعضای خانواده جریان می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید