• پنج شنبه 29 شهریور 1403
  • الْخَمِيس 15 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 19
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68698
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vGkL
+
-

اسکان 70 مسجدسلیمانی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی به زلزله‌زدگان مسجدسلیمان از اسکان 70 نفر در یک اردوگاه اسکان اضطراری خبر داد. «صادق سلامت» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان تا اول مردادماه اظهار کرد: در مجموع 581 خانوار شامل 2616 نفر در بخش گلگیر و مرکزی شهرستان از زمین‌لرزه 7/5 ریشتری مسجدسلیمان متاثر و از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی افزود: در شب نخست حادثه، 5 اردوگاه اسکان اضطراری در بخش مرکزی و گلگیر مسجدسلیمان با ظرفیت 470 چادر امدادی برپا شد. این مسئول گفت: با توجه به تخریب برخی از منازل، هم‌اکنون 15 خانوار به تعداد 70 نفر در کمپ سالن ورزشی نمره 40 به صورت اضطراری اسکان داده شده‌اند.

وی ادامه داد: در این حادثه 135 نفر مصدوم شدند. تعدادی از مصدومان در مناطق مرغاب، سوسن، سراک و مرکزی شهرستان ایذه بودند که خدمات امدادی به آنها ارائه شد. همچنین، علاوه بر خدمات امدادی، اعضای جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در کمپ‌های اسکان اضطراری به ارائه خدمات فرهنگی و حمایت‌های روانی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان پرداختند.

سلامت بیان کرد: با توجه به احتمال بروز پس‌لرزه در مناطق مختلف مسجدسلیمان و تخریب برخی از منازل، 378 خانوار در شب نخست حادثه به شکل اضطراری اسکان داده شدند. در روز نخست حادثه یک مرد کهنسال در مسجدسلیمان به دلیل ترس از زمین‌لرزه و بر اثر سکته قلبی جان باخت.

وی گفت: در مجموع 24 تیم عملیاتی به تعداد 140 نفر اعم از امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر خوزستان به امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده پرداختند. همچنین خودروهای عملیاتی به کار گرفته شده در مناطق زلزله‌زده شامل 5 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی پشتیبانی و یک فروند بالگرد بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید