• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68657
+
-

آتش‌سوزی در کمین طبیعت زنجان

آتش‌سوزی در کمین طبیعت زنجان

اداره مدیریت بحران استان با توجه به استقرار هوای گرم و شرایط جوی پایدار و احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی درباره افزایش خطر آتش‌سوزی هشدار داد. 

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بارندگی‌های اواخر زمستان سال گذشته و تداوم بارش‌های الهی در ماه‌های ابتدای بهار امسال نسبت به سال‌های گذشته نمود بیشتری یافت. با توجه به اعلام هواشناسی استان نیز میانگین بارش‌ها نسبت به مدت مشابه افزایش ۲۰ درصدی داشته است. 

توحید سلیمی گفت: با توجه به این موضوع و با استقرار هوای گرم و شرایط جوی پایدار احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی استان بیش از گذشته افزایش یافته و این مهم به تمامی فرمانداری‌ها اعلام شده است. وی ادامه داد: مدیریت بحران استان برای پیشگیری از وقوع احتمالی آتش‌سوزی تمهیدات لازم را اندیشیده و آمارها نیز بیانگر افزایش این مهم از ابتدای امسال تاکنون در مراتع و منابع طبیعی استان است. 

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در اغلب آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در مناطق مختلف استان عامل انسانی دخالت داشته و به دلیل بی‌توجهی حتی به گسترش حادثه نیز منتهی شده است. 

سلیمی یادآور شد: در برخی از موارد نیز این کار به صورت عمدی از سوی شهروندان و مسافران گذری انجام گرفته است که با مشاهده مقداری علوفه خشک آنها را آتش زده‌اند غافل از آن‌که همین حادثه به ظاهر کوچک به بخش‌های دیگر سرایت کرده و حریق بیشتری را به وجود آورده است. 

وی گفت: در برخی موارد نیز دور‌‌ریزی زباله‌های پلاستیکی و تجزیه با نور شدید آفتاب از علل وقوع آتش‌سوزی در مراتع است که شهروندان و مسافران باید این نکات را مورد توجه قرار دهند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید