• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68640
+
-

ثبت «روز ملی کرمانشاه» در تقویم مطالبه کرمانشاهیان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم را مطالبه کرمانشاهیان عنوان کرد. به گزارش ایسنا، آیت‌الله «مصطفی علما» در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد گفت: از نظر ما کرمانشاهیان پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه است، هرچند با وجود تلاش‌هایی که شده هنوز در تقویم ملی ثبت نشده است. وی ادامه داد: ثبت روز پنجم مرداد در تقویم به نام روز ملی کرمانشاه از مطالبات مردم کرمانشاه است که ما هم تحقق آن را دنبال می‌کنیم. 


کمیته پیگیری تشکیل شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ثبت «روز ملی کرمانشاه» در تقویم را نیازمند پیگیری مجدانه و منسجم‌تر مجموعه‌های فرهنگی استان دانست. «مهدی عبدالمالکی» با اشاره به ثبت نشدن روز ملی کرمانشاه- پنجم مرداد، همزمان با سالروز عملیات مرصاد- در تقویم گفت: ثبت این روزها که جزو سرمایه‌های ناملموس ما محسوب می‌شوند در حیطه وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما ما هم به عنوان بخشی از بدنه فرهنگی استان پیگیری‌های بسیاری در این زمینه داشته و داریم. وی افزود: پیشنهاد ثبت این روز باید از سوی استان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده و با تصویب در این شورا، روز ملی کرمانشاه در تقویم ثبت خواهد شد. 

عبدالمالکی بر لزوم تشکیل کمیته پیگیری در این زمینه تاکید کرد و افزود: با تشکیل این کمیته پیگیری‌ها منسجم‌تر شده و آن زمان است که می‌توانیم به نتیجه برسیم. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه از تدارک برنامه‌های فرهنگی و هنری برای گرامیداشت این روز در استان خبر داد و افزود: نمایشگاه بزرگ عکس با موضوع «کرمانشاه» همزمان با سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه آغاز به کار می‌کند. 

وی افزود: در این نمایشگاه تا 13 مرداد ادامه دارد، 44 اثر از 25 عکاس با موضوع کرمانشاه به نمایش درمی‌آید. عبدالمالکی اظهار کرد: این آثار، منتخب آثار جشنواره عکاسی است که نوروز امسال برگزار شد و با ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه جشنواره نهایتا بعد از 3 مرحله داوری 44 اثر از 25 عکاس به عنوان آثار منتخب جشنواره پذیرفته شدند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.  این مسئول یادآور شد: در پایان این نمایشگاه در محل نگارخانه شهر، از صاحبان این آثار تجلیل می‌شود. 

عبدالمالکی عصر شعر را برنامه مناسبتی دیگری برای گرامیداشت روز ملی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: این برنامه هفته آینده و در حاشیه نمایشگاه عکس برگزار می‌شود و در برگزاری آن انجمن‌های ادبی آفتاب، روزنه، فرهنگ و نواندیشان مشارکت دارند. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه از برپایی یادواره شهدای مرصاد به عنوان دیگر برنامه مناسبتی این روزها نام برد و افزود: این برنامه هفته آینده همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) با همکاری ستاد برنامه‌های مذهبی کرمانشاه و سپاه نبی‌اکرم(ص) برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید