• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 23 بهمن 1396
کد مطلب : 6735
+
-

کیفیت زندگی در پایتخت متحول می‌شود

گزارشی از وعده‌های شهردار به اهالی تهران، صحبت‌های رئیس شورای شهر تهران و رخدادهای شهری در راهپیمایی 22بهمن

گزارش
کیفیت زندگی در پایتخت متحول می‌شود

راهپیمایی 22بهمن امسال در تهران برنامه‌ها و حاشیه‌های جذاب کم نداشت؛ از برافراشته‌شدن بزرگ‌ترین پرچم کشور گرفته تا حضور مدیران ارشد شهری  با مترو برای شرکت در راهپیمایی و همچنین برپایی ده‌ها غرفه آموزشی و فرهنگی مختلف و پخش بروشورهای گیاهشناسی و پزشکی در طول مسیر. شهردار و رئیس شورای شهر تهران هم دیروز در ایستگاه متروی حقانی سوار قطار شده و همراه با مردم در راهپیمایی 22بهمن شرکت کردند. در این بین محمدعلی نجفی، شهردار پایتخت در مسیر راهپیمایی 22بهمن، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب، مطالبی را هم درخصوص اولویت‌های شهر تهران بیان کرد. او رمز پیروزی انقلاب را اعتقاد مردم به مسیری که انتخاب کردند، دانست و گفت: «اعتقاد و ایستادگی مردم در کنار اتحاد، از رمزهای اصلی موفقیت و تداوم انقلاب اسلامی است.» نجفی سپس گفت که مشکل فعلی شبکه متروی تهران کمبود ناوگان است. او اظهار امیدواری کرد که این مشکل طی ماه‌های آینده برطرف شود. شهردار تهران یک خبر خوش هم برای شهروندان داشت؛ «ما با حمایت‌های رئیس‌جمهور به‌دنبال آن هستیم که 2 برنامه تحولی در حمل‌ونقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده را اجرایی کنیم. برای نوسازی بافت فرسوده 15زمین آماده برای سرمایه‌گذاری در اختیار توسعه‌گران گذاشته شده که تعداد این زمین‌ها در طول سال 97 بیشتر خواهد شد.» او گفت که امیدوار است طی یکی ‌دو سال آینده کیفیت زندگی پایتخت‌نشینان متحول شود.

 

لزوم پرورش شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله هاشمی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در مراسم راهپیمایی روز گذشته مهم‌ترین پیام ۲۲بهمن را همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و گفت که بزرگ‌ترین وظیفه ما نیز حفظ این پیام و شناساندن انقلاب است. به گزارش همشهری، محسن هاشمی گفت که مهم‌ترین وظیفه مسئولان شناساندن ابعاد و زوایای انقلاب و شخصیت‌هایی که برای تحقق انقلاب زحمت کشیده‌اند، به نسل جوان است. او یکی از این اشخاص را آیت‌الله هاشمی رفسنجانی معرفی کرد. به گفته وی، امروز باید برای پرورش شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله هاشمی که می‌تواند کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را افزایش دهد، تلاش فراوان شود.

برافراشته‌شدن بزرگ‌ترین نماد صلابت

شهردار تهران پیش از آنکه به مراسم راهپیمایی روز 22بهمن برود، در حضور تعدادی از مسئولان کشور و مدیران شهری بزرگ‌ترین پرچم کشور به ابعاد 24 در 42متر را در باغ موزه دفاع‌مقدس به اهتزاز درآورد. در آغاز مراسم هنگامی که شهردار تهران برای ایراد سخنرانی روی سن حاضر شد، یکی از پدران شهدا به نمایندگی از خانواده شهدا یک جلد کلام‌الله مجید به نجفی هدیه داد. محمدعلی نجفی سپس گفت: «پرچم نه‌تنها به‌عنوان یک نماد بلکه به‌عنوان یک سرمایه نمادین و با ارزش در کنار ایران و ایرانی وجود داشته است. حتی رنگ‌های این پرچم مقدس نیز حاوی پیام‌ها، گفته‌ها و شعارهای بزرگی برای همه دنیاست؛ چنان که رنگ سبز نمادی از سازندگی، توسعه، رشد و پیشرفت، رنگ سفید نمادی از صلح و آرامش و رنگ قرمز نیز نمادی از صلابت و قدرت در مقابل بیگانگان و در مقابل هر ظلم و ستمی است که بخواهد بر ملت ما تحمیل شود.»  شهردار تهران دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی را یک‌ نمونه از این صلابت و قدرت ملت ایران دانست که دنیا را عاجز کرد و به دنیا فهماند که این انقلاب پایا و پابرجا خواهد بود تا به‌دست صاحب اصلی‌اش، حضرت صاحب الزمان‌(عج) برسد. او گفت: «امروز هم، جمهوری اسلامی در مقابل همه چالش‌ها، دشواری‌ها و مشکلات پابرجا و مستحکم ایستاده و راه خود را به سمت آن نقطه ایده‌آل دسترسی به استقلال کامل کشور و آزادی کامل مردم دنبال خواهد کرد.» نجفی افزود: «پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب برای پرشورتر‌شدن مراسم 22بهمن امروز محقق خواهد شد و مدیریت شهری تهران نیز برای پرشورتر کردن این برنامه، امروز به ابتکار برافراشته‌شدن پرچم در این مکان دست زده است؛ امیدوارم این ابتکار تبدیل به سنت حسنه‌ای شود که هر ساله با حضور همکاران ما در شهرداری و مقامات و گروه‌های مختلف به شکلی پرشور برگزار شود.» گفتنی است در این مراسم شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، هاشمی، الویری، سالاری، حبیب‌زاده امانی و رسولی، اعضای شورای شهر تهران، حجت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری پایتخت، رایزن سیاسی لبنان، سفیر بلغارستان، دبیر سوم سفارت تاجیکستان، سفیر بلاروس و همچنین وابسته فرهنگی و نظامی افغانستان حضور‌داشتند.

 

   حاشیه‌هایی از راهپیمایی 22بهمن

 

   شهردار تهران پیش از شرکت در راهپیمایی 22 بهمن با برافراشتن بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران بر سر مزار شهدای جنگ تحمیلی در باغ موزه دفاع‌مقدس و همچنین مزار شهدای گمنام حاضر شد و ادای احترام کرد.

   3ساعت پس از پایان مراسم 22بهمن مسیرهای راهپیمایی از زباله‌های خشک برجای مانده توسط 1820پاکبان، پاکسازی شد.

   به گفته فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، همزمان با برگزاری راهپیمایی حدود 682هزار نفر با مترو جابه‌جا شدند.

    ۳۱۰ آتش‌نشان در ۱۶۲ نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی از ساعت 4بامداد روز ۲۲ بهمن تا پایان مراسم آماده‌باش بودند.

   بروشور آموزشی و گردونه گیاهشناسی و مشاوره رایگان تخصصی گل و گیاه، توسط اداره فضای سبز شهرداری منطقه۵ در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن توزیع شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید