• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 21 بهمن 1396
کد مطلب : 6696
+
-

سینماگردی در استان‌ها

فیلم‌های سینمایی کلیله و دمنه، خانه کاغذی، بیدار شو، آرزو و پل خواب در استان‌ها روی پرده هستند

سینما رفتن یکی از تفریحات مردم در اغلب شهرهای کشور است. با وجود آن‌که هنوز همه شهرهای کشور سینما ندارند، اما در هر استان حداقل 2 یا 3 شهر سالن سینما و حتی پردیس سینمایی دارند. به گزارش همشهری، «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی و با نقش‌آفرینی ساعد سهیلی، هومن سیدی، اکبر زنجانپور و آناهیتا افشار یکی از فیلم‎های پرمخاطب این روزهاست که پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان، سینما عصر جدید اراک، تماشاخانه پارس کرمان، سینما قدس و سینما ساحل اهواز، پردیس سینمایی هویزه مشهد، سینما بهمن بوشهر، مجتمع فرهنگی و سینمایی هنر و تجربه بابل، سینما عصر جدید گرگان، پردیس سینمایی 9 دی هشتگرد‌، سینما فرهنگ شیراز،‌ سینما آبشار شوشتر، سینما تک صفاییه یزد و سینما غدیر شهرکرد آن را به نمایش گذاشته‌اند.

 

 

کلیله و دمنه

ساخت و نمایش آثار انیمیشن هم مدتی است که امکان سینما رفتن را بیشتر از قبل برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده. انیمیشن کلیله و دمنه به کارگردانی علیرضا توکلی بینا از همین انیمیشن‌هاست که تلاش می‎کند یکی از بزرگ‌ترین آثار نثر فارسی را برای کودکان به تصویر بکشد. این انیمیشن در سینما سپهر شهریار،‌ پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان، سینما فرهنگ فولادشهر، سینما بهمن کاشان، ‌سینما عصر جدید اراک،‌ سینما بهمن قزوین،‌ سینما گلستان امین رفسنجان،‌ سینما شهر تماشای کرمان،‌ سینما بهمن اهواز،‌ سینما فرهنگ کرمانشاه، پردیس سینمایی هویزه و سینما سیمرغ مشهد،‌ پردیس سینمایی شهر فیروزه نیشابور،‌ سینما قدس همدان،‌ سینما آیه قم، سینما آزادی ارومیه، سینما بهمن زنجان، سینما بهمن بوشهر و سینما عصر جدید گرگان روی پرده رفته است.

 

 

خانه کاغذی

«مهدی صباغ‎زاده» در آخرین اثر سینمایی خود «خانه کاغذی» که پرویز پرستویی، تینا پاکروان، ثریا قاسمی، ستاره اسکندری، مهدی پاکدل، علیرضا کمالی، حسین پاکدل، محسن قاضی‌مرادی، ارد زند و شقایق فراهانی در آن بازی کرده‌اند، داستانی اجتماعی درباره فساد مالی را به تصویر می‌کشد. این فیلم پرستاره در سینما انقلاب اردبیل، سینما مهر آبادان،‌ سینما فرهنگ کرمانشاه،‌ پردیس سینمایی هویزه و سینما سیمرغ مشهد، پردیس سینمایی شهر فیروزه نیشابور، سینما ساویز کرج، سینما تربیت قم و سینما ابریشم گرمسار به نمایش گذاشته شده است.

 

 

بیدار شو آرزو

«بیدار شو آرزو» فیلمی از «کیانوش عیاری» است که در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش گذاشته شده است. این فیلم که در سال 1383 ساخته شده و پس از سال‌‎ها به نمایش درآمده است، داستان آموزگار روستایی جوانی را در حاشیه شهر بم روایت می‌کند که پس از بیرون آمدن از زیر آوار پی می‌برد همکارش جان سپرده است. او به سوی شهر راه می‌افتد تا برای اهالی کمک بیاورد، ‌اما درمی‌یابد فاجعه اصلی در آنجا روی داده است. این فیلم در تماشاخانه پارس کرمان، پردیس سینمایی هویزه مشهد و پردیس سینمایی گلستان شیراز روی پرده رفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید