• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65817
+
-

شاهرخ کشاورز، گزارشگر بازی فدرر- نادال

همه از پخش تنیس راضی بودند

جمعه شب بازی دوم نیمه‌نهایی تنیس ویمبلدون بین راجرر فدرر و  رافائل نادال از شبکه ورزش پخش شد. دو نکته مثبت در پخش این بازی‌ وجود داشت؛ سانسورهای اجباری لطمه‌ای به کیفیت بازی نزد و از آن مهم‌تر اینکه گزارش بازی متفاوت از گزارش‌های قبلی بود. شاهرخ کشاورز،  گزارشگر این بازی توضیحاتی را در مورد این پخش به همشهری داده است:‌
  اینکه بازی‌ای در ویمبلدون را پخش کنید،  سخت نبود؟‌به هر حال فصل تابستان است و در گرما تماشاگران لباس‌هایی می‌پوشند که مناسب پخش از تلویزیون ایران نیست؟ 
مسئولیت این کار با مدیران شبکه است ولی خود ما به‌خاطر علاقه‌ای که به تنیس داریم،  پیگیری کردیم که بازی پخش شود. علاقه‌مندان به تنیس پرشمارند به‌خصوص بازی نادال و فدرر طرفداران عجیب و غریبی دارد. این علاقه‌مندی خودش انگیزه‌ای می‌شود که دوستان در شبکه ورزش در همه قسمت‌ها تلاش ‌کنند که بازی حتما پخش شود. کار گروهی و تیمی بود. همه خواستند که بشود.
  با وجود محدودیت‌هایی هم که بود،  کلیت کار لطمه‌ای به تماشای تنیس نزد و سانسورهایی که می‌شد،  روی اعصاب نرفت.
بله،  پخش این بازی یکی از بهترین‌ پخش‌ها بود. در پخش‌های دیگر هم به‌خاطر شرایط خاص مجبورند مسائلی را رعایت کنند. در این بازی هم این اجبار بود ولی کیفیت پایین نیامد.
  خودتان هم از پخش راضی بودید؟کامنت‌هایی که می‌گرفتید،  مثبت بود؟
مدیر شبکه که راضی بود،  خودش هم علاقه‌مند و پیگیر است. مردم هم خیلی پیگیرند. امروز(شنبه) در خیابان سه نفر از من پرسیدند که فینال پخش می‌شود؟ خودم باورم نمی‌شد.
  مدل گزارش شما در مقایسه با دیگر گزارشگران و حتی در مقایسه با گزارش‌های سال قبل خودتان متفاوت شده و به مدل استاندارد گزارش تنیس نزدیک شده.وسط بازی سکوت می‌کنید،  اصطلاحات کاملا درست ادا می‌شود و الکی شلوغ نمی‌کنید. این تفاوتی است که باید بین گزارش تنیس و فوتبال باشد.
نظرها متفاوت است. کامنت‌هایی که من گرفتم به‌نظر شما نزدیک است اما یک تعداد انگشت‌شمار نظر دیگری دارند. 10،15 سال پیش وسط بازی سکوت می‌کردی،  اعتراض می‌کردند. اما با توضیحاتی که قبل و بعد بازی می‌دادم،  این کار کم‌کم جا افتاد،  توضیح می‌دادم که در تنیس وقتی توپ در جریان است،  گزارشگر باید سکوت کند.
   در این بازی دوست داشتید فدرر ببرد؟
ته دل هر کسی یک چیزی هست. خود نادال هم طرفدار فدرر است. من سال 1995وقتی فدرر که بازیکن نوجوانی بود،  او را در سوئیس دیده بودم. الان پشیمانم که چرا آن موقع با او عکس نگرفتم.
  پیش‌بینی می‌کنید فینال را ببرد؟ 
دوست دارم فدرر ببرد ولی جوکوویچ خطر بزرگی است. آماده است که ببرد؛اورا نمی‌شود دست‌کم گرفت. شانسش بیشتر از فدرر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید