• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65521
+
-

شب عادل و گلاب

برای گلاب‌آدینه و عادل فردوسی‌پور که خاص‌ترین برندگان نوزدهمین جشن حافظ بودند

شب عادل و گلاب

مسعود میر/روزنامه‌نگار


ناهماهنگی‌‌ در برگزاری مراسم‌های مختلف در ایران اتفاق جدیدی نیست و اگر این پیش‌فرض را به نوزدهمین جشن حافظ هم تعمیم بدهیم، تأخیر رنج‌آور در آغاز مراسم، میزبانی بسیار ضعیف از مهمانانی که خیلی‌شان برای حضور در جشن بلیت‌های گران‌قیمتی هم خریده‌ بودند و البته کارگردانی فوق‌العاده شلخته مراسم بیش از سایر مشکلات در ذهن می‌ماند. این اما همه آن چیزی نبود که پنجشنبه شب در جشن حافظ رخ داد چون در میان این همه سردرگمی، جشن نوزدهم حافظ در بیستم تیرماه از حضار مرکز همایش‌های برج میلاد با بغض و اخلاق پذیرایی کرد؛ مهمانی سردی که در سومین سال نبودن بانی‌اش رونق چندانی نداشت با غافلگیری‌هایی از جنس گلاب و عادل به شبی به یادماندنی بدل شد.
    
وقتی قرار شد تندیس یک عمر فعالیت هنری به گلاب آدینه اهدا شود، ناگهان همه اتفاقات اخیر زندگی شخصی او برای مردم تداعی شد. مهدی هاشمی در یک‌ماه گذشته با ازدواج اخیرش چنان خبرساز شده‌بود که حضور نورا هاشمی(دختر گلاب آدینه و مهدی هاشمی) در کنار آذر معماریان برای اهدای این جایزه التهاب سالن را هم ناخودآگاه بالا برد. گلاب بانو اما روی سن آمد، جایزه‌اش را گرفت و در نخستین فرصت که پشت میکروفون قرارگرفت از اساتیدش تشکر کرد و همان ابتدا نام مردی را آورد که حضار در سالن را وادار به ابراز احساسات کرد. او از مهدی هاشمی به‌عنوان استادش تشکر کرد؛ هرچند در کنار نام او از سوسن تسلیمی و رخشان بنی‌اعتماد هم نام برد اما این طبع بلند او در یاد کردن از همسر سابقش بود که همه را میخکوب کرد. گلاب آدینه با این حرکت ثابت کرد که ورای همه خبرهای تأسف‌آور و اظهارنظرهای التهاب‌آور در فضای مجازی، هنوز اخلاق زنده‌ و زندگی واقعی بر آن استوار است.
    
بهترین چهره تلویزیونی جشن حافظ که با رأی مردم انتخاب شد کسی نبود جز عادل فردوسی‌پور. عادل دوباره با رأی مردم و البته این‌بار بدون حاشیه‌ای از تقلب محبوب‌ترین مرد تلویزیون شد و دقایقی قبل از نیمه‌شب و درست در همان ساعاتی که بینندگان میلیونی برنامه‌اش از اجرای او کیفور می‌شدند، روی سن آمد. عادل جایزه‌اش را از پژمان جمشیدی گرفت و وقتی پشت میکروفون ایستاد و با همان لحن جذابش گفت: «شب‌بخیر» هیجان را به سالن برگزاری مراسم تزریق‌ کرد. صدای تشویق‌ها قطع نمی‌شد و عادل دوباره تسلطش در اجرا را به رخ‌کشید و فریاد زد: چقدر خوبید شما... .
او جمعیتی که یک‌صدا و ایستاده او را تشویق می‌کرد به نشستن دعوت کرد و بدون اینکه از مدیران تلویزیون گلایه‌ای کند از مردمی تشکر کرد که در این ماه‌ها بیش از همیشه به او محبت داشته‌اند. او با بغض حرف می‌زد و از همراهی 20ساله مردم با او و برنامه‌اش قدردانی کرد.


حواشی حافظ      


نوزدهمین جشن حافظ چندین ساعت قبل از آغاز با یک حمله باشگاهی مواجه شد. محمدرضا گلزار در صفحه اینستاگرامش درحالی‌که در باشگاه ورزشی از خودش تصویر زنده می‌گرفت اعلام‌کرد که به جشن حافظ نمی‌آید و از هوادارانش هم خواست که به جشن نروند. چرایی ماجرا هم این بود که جناب گلزار مطلع شده‌بود که قرار نیست در جشن تصویر جایزه‌ای بگیرد. او در بخش بهترین بازیگر مرد کمدی در کنار امین حیایی برای مجموعه ساخت ایران 2نامزد ‌شده بود.



  پانته‌آ پناهی‌ها و حسام منظور برای بازی در مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت برنده بهترین بازیگر زن و مرد تلویزیون در بخش درام شدند. داوران جشن حافظ جایزه بهترین کارگردانی تلویزیون را هم به عزیز‌الله حمیدنژاد، کارگردان بانوی عمارت اهدا کردند تا عوامل این سریال دست پر به خانه بروند.



  محمد بحرانی که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر کمدی زن در تلویزیون به نازنین بیاتی روی صحنه آمده بود در واکنش به حواشی پیش آمده برای ساخت سری جدید کلاه قرمزی و جمع شدن دکورهای مجموعه، گفت: من از مدیران تلویزیون درخواست دارم تدبیری کنند تا کلاه قرمزی از عید مردم حذف نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید