• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64508
+
-

احمد مسجدجامعی در جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد‌

تخلف به نام گزارش‌های حجاب

تخلف به نام گزارش‌های حجاب

یک روز بعد از اینکه دادسرای ارشاد رسما با اعلام چند شبکه‌ اجتماعی از شهروندان خواست تا بدحجابی و هنجارشکنی‌ها را در سطح جامعه رسما اطلاع‌رسانی و گزارش کنند، احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای شهر تهران در جلسه شورا، گفت: اخیرا روالی باب شده که از افراد می‌خواهد حجاب دیگران را گزارش دهند. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن بیان اینکه رعایت حجاب امری قانونی است و نحوه رسیدگی و اجرای این قانون است که مهم است، تأکید کرد: نبودن دستورالعمل اجرایی مناسب، راه را برای پرونده‌سازی‌ و سوءاستفاده‌هایی که ذاتا ربطی به حجاب ندارد، باز می‌کند. من به مواردی برخوردم که حس می‌کنم باید مرجعی به آن رسیدگی کند. این نحوه اجرای قانون نه‌تنها تلاش برای اجرای قانون نیست، بلکه نوعی پرونده‌سازی‌ به شمار می‌آید. 

مسجدجامعی افزود: فرض کنید خانمی به متخلفی تذکر داده که خیابان یکطرفه است و شما خلاف می‌روید، اما طرف مقابل که متخلف است، با شیوه‌ای توهین‌آمیز، در برابر این تذکر قانونی گفته من گزارش حجاب تو را می‌دهم. وی به 2مورد دیگر اشاره و اضافه کرد: مثلا مسافری به انحراف و تغییر مسیر اصلی توسط راننده اعتراض می‌کند و تهدید می‌شود که حجابش گزارش خواهد شد یا کسی مزاحم خانمی باحجاب شده و بعد هم طلبکارانه گفته است که گزارش حجابت را می‌دهم. موارد مشابه دیگری هم بوده که همین نحوه برخورد غیراخلاقی و غیرقانونی را شاهد بوده‌ایم. این نکته هم گفتنی است که همه این موارد مربوط به خانم‌های باحجاب بوده که تهدید شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: به‌نظر می‌رسد ظاهرا قواعد و اجرای این تصمیم خیلی کارشناسانه نیست و همه را در معرض تهدید قرار می‌دهد. درخواست من آن است که دستگاه‌های ذیربط مانند وزارت کشور برای پیشگیری از این سوءاستفاده‌ها چاره‌ای بیندیشند و از اقدام افرادی که به‌دنبال تسویه‌حساب شخصی هستند، جلوگیری کنند.
او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ارائه گزارش از سوی شورایاران پرداخت و گفت: «ارائه گزارش از سوی شورایاران در صحن شورای شهر سابقه داشته و این گزارش‌ها همراه با گزارش‌های رسمی، محلی و محله‌ای بسیار موفق و قابل توجه بوده است.» احمد مسجدجامعی گفت: خوشبختانه گزارش‌هایی که از سوی شورایاران داده می‌شد، منتشر شده که حدود 10تا 12گزارش مربوط به نمایندگان مناطق و مابقی گزارش نمایندگان محلات بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در برنامه‌ریزی‌های مربوط به محلات و شورایاری‌ها از این گزارش‌ها بهره زیادی برده شده است. وی با اشاره به تذکر فراهانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اینکه چرا گزارش‌دادن توسط شورایاری‌ها در صحن تعطیل شده، اظهار داشت: تذکر ایشان تذکر من هم هست گرچه ممکن است این ایراد گرفته شود که ستاد هماهنگی و اجرایی شورایاری‌ها کسی را برای ارائه اینگونه گزارش‌ها معرفی نکرده است و یا در سیاست‌های اتخاذی آن نبوده ‌که این موضوع یکی از ضعف‌های ستاد هماهنگی 
و اجرایی شورایاری‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید