• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64489
+
-

راز قتل مرد گمشده در اعترافات دزدان بی‌رحم

راز قتل مرد گمشده در اعترافات دزدان بی‌رحم

سارقان مسلح نقشه کشیده بودند با شناسایی خودروهای مدل‌بالا مثل ب‌‌ام‌و، لندکروز و... آنها را سرقت کرده و با شگرد سند-نمره بفروشند. اعضای این باند پس از سرقت هولناک یک خودروی لندکروز به دام پلیس افتادند و در بازجویی‌ از آنها اسرار جنایتی دوساله نیز فاش شد.  به‌گزارش همشهری، ظهر سوم اردیبهشت امسال مأموران پلیس کرج در جریان سرقتی خشن در منطقه مهرشهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. در جریان این سرقت، دزدان نقابدار زوج جوانی را به‌شدت مجروح کرده و اموال باارزش آنها به همراه خودروی لندکروزشان را سرقت کرده بودند. مرد جوان در تشریح ماجرای سرقت، گفت: حدود ساعت 11بود که همسرم از خرید به خانه برگشت. به محض اینکه وارد حیاط شد، 3مرد مسلح که صورتشان را پوشانده بودند و داخل حیاط کمین کرده بودند، به او حمله کردند و طوری وی را کتک زدند که پایش شکست. سپس دست و پای او را بسته و درحالی‌که بیهوش شده بود، او را به داخل موتورخانه برده و در آنجا زندانی کردند. وی ادامه داد: دزدان سپس شروع به جمع‌آوری طلا و جواهرات و لوازم باارزش داخل خانه به ارزش 500میلیون تومان کردند و پس از آن منتظر ماندند تا من هم به خانه برگردم.

شاکی گفت: ساعتی پس از این ماجرا من بی‌خبر از همه‌جا به خانه برگشتم، اما به محض اینکه وارد حیاط شدم، دزدان به من حمله کردند و با تهدید اسلحه، مرا روی کف حیاط خواباندند و دست و پایم را بستند. سپس به داخل موتورخانه منتقل کردند و در آنجا بود که با دیدن همسرم که به‌شدت مجروح شده بود، شوکه شدم و وقتی به هوش آمد، از زبان او شنیدم که چه اتفاقی رخ داده است. دزدان مسلح پس از زندانی‌کردن من در موتورخانه، سوئیچ خودروی لندکروزم را گرفتند و با انتقال وسایل سرقتی به داخل خودرو، آن را دزدیدند و فرار کردند. پس از فرار آنها هر طوری بود توانستم خودم و همسرم را از داخل موتورخانه نجات دهم و با اورژانس و پلیس تماس بگیرم و ماجرا را اطلاع دهم. با توجه به خشونتی که دزدان به خرج داده بودند و برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی دیگر توسط آنها، تحقیقات ویژه و گسترده پلیس برای دستگیری دزدان خشن شروع شد. هر چند مردان مسلح تلاش کرده بودند که سرنخی از خودشان به‌جا نگذارند، اما کارآگاهان در جریان بررسی‌های تخصصی و بازبینی تصاویر چندین دوربین مداربسته موفق شدند آنها را ردگیری و شناسایی کنند. در ادامه مخفیگاه‌های اعضای این باند شناسایی شد‌ و کارآگاهان در 3عملیات جداگانه آنها را دستگیر کردند. با کشف یک قبضه اسلحه و مقداری از اموال مسروقه از این باند، آنها به سرقت خشن از خانه زوج جوان اعتراف کردند و یکی از آنها گفت: نقشه کشیده بودیم که با شناسایی خودروهای مدل بالا مثل ب‌‌ام‌و، لندکروز و... رانندگان را تعقیب کرده و پس از شناسایی محل زندگی‌شان وارد آنجا شده و خودروها را سرقت کنیم. هدفمان این بود که پس از سرقت خودروها، با شگرد سند-نمره، یعنی تغییر دادن شماره شاسی و بدنه و... این خودروها را با اسناد جعلی بفروشیم که پس از نخستین سرقت دستگیر شدیم.

راز جنایت دو‌ساله
درحالی‌که تحقیق از اعضای این باند ادامه داشت، معلوم شد که یکی از سارقان مدتی قبل‌تر در جریان پرونده‌‌ای مربوط به مردی گمشده به‌عنوان مظنون دستگیر شده اما پس از آنکه مدارکی علیه وی به‌دست نیامده بود، آزاد شده بود. طبق اطلاعات پلیس، مرد گمشده از حدود 2سال پیش به طرز مرموزی ناپدید شده بود و در این مدت هیچ ردی از وی به‌دست نیامده بود. سارق دستگیر‌شده بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این‌بار به قتل مرد گمشده اعتراف کرد. وی گفت: با مقتول اختلاف مالی داشتم. به همین دلیل او را به قتل رساندم و با همدستی پدرم جسد وی را در بیابان‌های بین ماهدشت و اشتهارد دفن کردم.
به گفته سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با اعترافات متهم، راز جنایت دو‌ساله نیز فاش شد و هم‌اکنون تحقیقات برای کشف راز دیگر سرقت‌های احتمالی که از سوی این باند صورت گرفته است، ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید