• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 18 بهمن 1396
کد مطلب : 6429
+
-

سیدعلی خمینی در جمع دانشجویان مطرح کرد

انتقاد از تندروی در تریبون‌های عمومی

روحانیت
انتقاد از تندروی در تریبون‌های عمومی

 

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با انتقاد از برخی رویه‌ها در تریبون‌های عمومی گفته است: برای اینکه جامعه را درست کنیم لازم نیست در تریبون‌های عمومی گزینه آخر را بگوییم و به تندترین روش برخورد کنیم و بگوییم اسلام همین است.  

به گزارش جماران، یادگار امام(ره) که در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) سخن می‌گفت، تأکید کرد: تمام هنر امام راحل این بود که توانست فرهنگ و ارزش را عوض کند؛ شاه این هنر را نداشت و هرچه تندتر می‌رفت داشت به سراشیبی می‌افتاد. او می‌گوید: وقتی چیزی در جامعه ارزش نیست، داد زدن در مسجد و نمازجمعه فایده ندارد؛ اما وقتی ارزش را عوض کردیم همه خودشان جلو می‌روند. نوه امام(ره) افزود: اگر ما خیال می‌کنیم که مسئولان باید تشریفات داشته باشند؛ از عقب افتادگی ماست چون سال‌ها قبل غربی‌ها این کار را انجام می‌دادند. ولی شما امروز به برخی کشورهای غربی بروید و ببینید وزیرشان چطور به خیابان می‌رود.

او با اشاره به برداشتن برخی از تشریفات در غرب اضافه کرد: غربی‌ها دارند خودشان را اصلاح می‌کنند. غربی‌ها در طول تاریخ جلو آمده اند؛ ولو انحرافاتی دارند که یا باید اصلاحش کنند یا آنها را مضمحل خواهد کرد. نکته این است، اگر ما با آنها مبارزه داریم اشتباه استراتژیک این است که بخواهیم در زمین آنها به جنگ آنها برویم که در این صورت شکست ما قطعی است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر خیلی چیز خوبی است، تأکید کرد: حقوق بشری که امروز غرب به آن رسیده برای خودشان چیز بسیار خوب و پیشرفتی بسیار عالی است. اما تا وقتی که ما در زمین حقوق بشر آنها قدم برداریم همیشه محکوم هستیم. شما نمی‌توانید در زمین حقوق بشر غربی حرکت و آمریکا را محکوم کنید. اگر لیبرالیزم را به‌عنوان دین غرب بدانیم، حقوق بشر به‌عنوان احکام و فقه آنهاست. البته دستاوردهای آنها حتی از منظر خود غربی‌ها اشکالاتی دارد که خودشان دارند به مرور اصلاح می‌کنند. البته ما معتقدیم یا باید اصلاحات اساسی انجام دهند و یا در نهایت به زمین خواهند خورد و باید به جایی برگردند که آماده ظهور ولیعصر (عج) شوند.

سید علی خمینی تصریح کرد: در دوره حاضر کار بزرگ امام(ره) و بلکه بزرگ‌ترین کار امام این بود که ارزش‌ها را دگرگون کرد. اینطور توانست با شاه مقابله کند؛ هرچه آنها کاخ درست کردند، امام(ره) گفت من در جماران می‌نشینم. وی با بیان اینکه امروز مظاهر جامعه جاهلی زمان پیامبر(ص) به روز شده‌اند، گفت: اگر واقعا دغدغه شما این باشد که ماشینت بهتر و خانه‌ات بزرگ‌تر شود، پیامبر اسلام(ص) فرمود بدان که داری در جامعه جاهلی زندگی می‌کنی؛ ولو خیال کنی که داری در جامعه مدنی قرن 21 و در تهران زندگی می‌کنی.

این خبر را به اشتراک بگذارید