• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5850
+
-

نمره مشتریان به کیفیت خودروها

گزارش خبری
نمره مشتریان به کیفیت خودروها

گزارش وزارت صنعت و معدن از میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری طی 6ماه نخست امسال نسبت به سال95 نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان در 7رده قیمتی به‌ترتیب از خودروهای سایپا۱۱۱، تیبا هاچ‌بک، برلیانس اچ۳۲۰ اتوماتیک، رنو سیمبل، سراتو اتوماتیک، سوزوکی گراند ویتارا اتوماتیک و سورنتو، کمترین رضایتمندی را داشته‌اند. تازه‌ترین روایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای تولید داخل و وارداتی طی 6ماه نخست امسال از صدرنشینی برخی خودروها در رده‌های مختلف قیمتی حکایت دارد. گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(بازوی اجرایی وزارت صنعت در ارزشیابی کیفی خودرو) در زمینه میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری (داخلی و وارداتی) عرضه شده طی نیمه اول امسال، مصرف‌کنندگان در رده‌های مختلف قیمتی با نظر سنجی از 69هزار و 74نفر از خریداران97 خودروی سواری از 17شرکت عرضه‌کننده خودرو به‌دست آمده و میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری طی 6ماه نخست امسال نسبت به سال95 با رشد 2.2درصدی همراه بوده است. همچنین امتیاز رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری با رشد 15امتیازی از 674طی سال گذشته به 689 (از1000 امتیاز)در 6ماه نخست امسال بر مبنای شاخص امتیاز هزار رسیده است که با این روند میزان رضایت مشتریان از 57درصد خودرو‌ها افزایش و با 23.5درصد کاهش همراه بوده و 19.5درصد مدل خودروها برای نخستین بار در سال‌جاری مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

این گزارش که در 7رده قیمتی مورد بررسی قرار گرفته و نشان می‌دهد که در گروه خودروهای با سطح قیمتی کمتر از ۲۵میلیون، سایپا ۱۱۱ (سایپا) با کسب تنها 625 امتیاز، سطح قیمتی ۲۵‌تا‌۵۰‌میلیون، تیبا هاچ‌بک (سایپا) با ۶۶۲ امتیاز، سطح قیمتی ۵۰‌تا‌۷۵‌میلیون، برلیانس اچ۳۲۰ اتوماتیک (پارس خودرو) با کسب‌۶۷۸، سطح قیمتی ۷۵‌تا‌۱۰۰‌میلیون، رنو سیمبل (نگین خودرو) ۶۹۱ امتیاز، سطح قیمتی ۱۰۰‌تا ۱۲۵‌میلیون، سراتو اتوماتیک (سایپا) با ۷۱۶ امتیاز، سطح قیمتی ۱۲۵‌تا‌۲۰۰‌میلیون سوزوکی گراند ویتارا (ایران خودرو) با کسب ۷۲۲ امتیاز و درگروه خودروهای با سطح قیمتی بیش از ۲۰۰‌میلیون تومان، سورنتو (اطلس خودرو) با کسب ۷۷۴ امتیاز از شاخص هزار امتیاز صدرنشیان خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل و وارداتی طی 6ماه نخست امسال از دیدگاه مشتریان بوده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید