• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58276
+
-

اجرای طرح‌های زیباسازی در شهر اردبیل

زیباسازی شهری، حفظ و ارتقای کیفی فضای سبز شهر اردبیل در اولویت برنامه‌های سازمان سیما منظر شهرداری اردبیل است. شهردار اردبیل در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب اظهار کرد: مساحت فضای سبز اردبیل ۴ میلیون متر‌ مربع است که در زمینه توسعه فضای سبز اقدامات مطلوبی در شهر انجام شده که کاشت گیاهان پوششی متناسب با اقلیم شهری از جمله این اقدامات است. 

 «حمید لطف‌اللهیان» افزود: تعداد 39 هزار گل‌های دائمی از نوع رز هفت‌رنگ، نسترن و ساناز در فصل کاری کاشته خواهد شد و فضای سبز و رفیوژ مقدس اردبیلی به مساحت 5/ 2 هکتار و با برآورد ۸ میلیارد ریال انجام خواهد گرفت. 

لطف‌اللهیان از کاشت انواع درختچه‌ها شامل کاج‌سیاه، نوئل، ژونی بروس، بوداغ، ارغوان، تویا، داغداغان، افرا، چنار، اقاقیا، نارون، زالزالک، توت آمریکایی نزدیک به ۲۹ هزار عدد در فصل کاری خبر داد و گفت ارقام ردیفی (بوته) شامل زرشک، یاس زرد، به ژاپنی، ترون و پیراکانتا نیز به تعداد ۵۲ هزار عدد در شهر اردبیل کاشته می‌شود. 

این مسئول با بیان این‌که مرکز تولید گل و گیاه شهرداری اردبیل، گل و گیاه مورد نیاز شهر را تامین می‌کند، گفت: در این مرکز بیش از ۵ هزار متر‌ مربع سالن گلخانه‌ای وجود دارد که سالانه 5/ 3 میلیون بوته گل فصلی در ۳۰ نوع در این گلخانه‌ها تولید می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید