• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57710
+
-

وضعیت قیمت مسکن در منطقه 20تهران چگونه است؟

محله‌هایی که دیگر ارزان نیستند

منطقه 20جزو 4منطقه با کمترین قیمت ملک در تهران است

مریم سمائی


اگر به‌دنبال خرید ملک با قیمتی ارزان هستید نگاهی هم به فایل‌های خرید و فروش ملک در شهرری بیندازید. اگرچه طی یکی دو سال اخیر تمام واحدهای واقع در محله‌های منطقه 20 با رشد فزاینده قیمت روبه‌رو شده اما هنوز هم می‌توان در این منطقه خانه‌ای با قیمت متری 5/4 یا 5میلیون تومان پیدا کرد. محله‌هایی مانند محله علایین، جوانمرد قصاب، بخشی از محله 13 آبان و محله منصوریه منگل به نسبت سایر محله‌های شهرری قیمت ارزان‌تری دارند. اگرچه طی چند‌ماه اخیر پایین‌ترین قیمت به متری 5 یا 6 تومان رسیده و حتی برای این میزان هم خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

محله علایین
وقتی وارد جاده ورامین می‌شوید درست روبه‌روی جاده کارخانه سیمان و روستای امین‌آباد محله‌ای به نام علایین قرار گرفته که به‌دلیل موقوفه بودن زمین‌های آن جزو محله‌های ارزان‌قیمت منطقه محسوب می‌شود. درحال حاضر 5دانگ از زمین‌های این محله موقوفه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) است و سند منگوله‌ای ندارد؛ بنابراین قیمت خانه‌های آن نسبت به سایر محله‌ها پایین‌تر است. اگر به‌دنبال خانه‌ای نوساز و لوکس با تمامی امکانات مانند آسانسور، پارکینگ، انباری و... نباشید می‌توانید با متری 3میلیون تومان در این محله صاحب خانه شوید. به‌عنوان مثال در مجتمع گلستان که البته از مجتمع‌های بسیار شلوغ است می‌توان با متری3/5میلیون تومان صاحب خانه شد. البته قیمت آپارتمان در این نقطه از پایتخت به 7میلیون تومان هم رسیده است.

تاریخچه
محله علایین قدمتی 2هزار ساله دارد. قلعه گبری یکی از بناهای دوران ساسانیان است که در این شهرک واقع شده و موجب شده که برخی این محله را به نام همین بنای قدیمی بشناسند. پیش از انقلاب، از این قلعه به‌عنوان کارخانه باروت‌سازی‌ استفاده می‌شد و پس از مرگ صاحب آن، این قلعه در اختیار آستان عبدالعظیم قرار گرفت. 

عامل شهرت یا سوء شهرت
اگرچه مزارع سرسبز کشاورزی در اطراف محله علایین این محله را به محله‌ای سبز و با طراوت تبدیل کرده اما بافت فرسوده، موقوفه‌بودن زمین‌های آن و وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در نزدیکی آن موجب شده که قیمت خانه در این محله نسبت به سایر محله‌ها پایین‌تر باشد.

پیش‌بینی آینده
پیش از صعود ناگهانی قیمت خانه در تهران، قیمت خانه در محله علایین از 900هزار تومان تا یک میلیون و 200هزار تومان بود اما امروز از مرز 5/3‌میلیون تومان گذشته و بازار خرید و فروش را در رکود فرو برده است. یکی از املاک‌داران محله علایین می‌گوید: «بازار خرید و فروش مسکن حتما تا‌ ماه محرم تکان می‌خورد اما قیمت‌ها بعید است پایین بیاید.»


محله جوانمرد قصاب
وقتی از شمال تهران به شهرری وارد شوید نخستین محله‌ای که سر راهتان قرار می‌گیرد محله جوانمرد قصاب است. این محله یکی از محله‌های ارزان‌قیمت منطقه20 است. شما می‌توانید برای خرید خانه‌ای 43متری و 7سال ساخت با امکانات پارکینگ، انباری، آسانسور و... با مبلغی در حدود 285میلیون تومان در محله جوانمرد قصاب صاحب خانه شوید.

 تاریخچه 
محله جوانمرد قصاب یکی از محله‌های قدیمی شهرری است که بقعه جوانمرد قصاب در آن قرار دارد. قدیمی‌تر‌ها می‌گویند علت نامگذاری این محله به نام جوانمرد قصاب حضور این فرد خیرخواه در این محله بوده است. 

عامل شهرت یا سوء شهرت
این محله اگرچه از محله‌های قدیمی شهر تهران است اما نامش تا قبل از افتتاح مترو مهجور مانده بود. با نامگذاری یکی از ایستگاه‌های مترو به اسم جوانمرد قصاب، نام این محله برای خیلی از اهالی تهران عادی شده است. محله جوانمرد به‌دلیل وجود ایستگاه مترو، شرایط خوبی برای رفت‌وآمد فراهم کرده است و به همین دلیل افراد زیادی خواهان سکونت در این محله هستند.

پیش‌بینی آینده
یکی از املاک‌داران در محله جوانمرد قصاب می‌گوید هم‌اکنون خرید و فروش در این محله راکد شده و به‌خوبی انجام نمی‌شود چرا‌که بعضی از افراد قیمت خانه را تا 10میلیون تومان بالا برده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید