• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57650
+
-

پایان 6ماه اسارت گروگان یک میلیاردی

مردان شرور که با خانواده‌ای اختلاف مالی داشتند پسر آنها را از گرگان ربودند و به زاهدان منتقل کردند. هرچند آنها اعلام کرده بودند برای آزادی گروگان‌شان یک میلیارد تومان می‌خواهند اما سرانجام پس از 6ماه با دستگیری گروگانگیران پسر ربوده شده آزاد شد.
به گزارش همشهری، روز دهم آذرماه سال گذشته فرد ناشناسی با پسر 24ساله‌ای که ساکن روستای فاضل‌آباد گرگان است تماس گرفت و خودش را به جای یکی از دوستان پدرش معرفی کرد. او گفت با پسر جوان کار مهمی دارد و از او خواست جلوی در خانه برود. وقتی پسر جوان جلوی در رفت ناگهان چند نفر به زور او را سوار خودرویی کردند و با خود بردند. چند دقیقه از ربوده شدن پسر جوان می‌گذشت و یکی از اعضای خانواده وقتی متوجه تأخیر پسر جوان شد جلوی در رفت اما هیچ‌کس آنجا نبود. هنوز به‌درستی مشخص نبود که پسر جوان کجاست اما چند ساعت بعد فرد ناشناسی با خانواده این پسر تماس گرفت و گفت او را ربوده‌اند. خانواده پسر جوان که دست‌شان از همه جا کوتاه بود همان موقع ماجرا را به پلیس گزارش کردند و از مأموران کمک خواستند.
بعد از نخستین تماس تلفنی دیگر خبری از آدم‌ربایان نبود تا اینکه چند روز بعد تماس دیگری برقرار شد و این بار گروگانگیران اعلام کردند برای آزادی جوان ربوده شده یک میلیارد تومان می‌خواهند. آنها برای اثبات اینکه گروگان‌شان سالم است صدای او را برای خانواده‌اش پخش کردند اما در عین حال تهدید کردند که باید هرچه زودتر پولی را که می‌خواهند به آنان داده شود و الا ممکن است پسر جوان دیگر به خانه برنگردد.
گروگانگیران هیچ ردی از خودشان به جا نگذاشته بودند و معلوم نبود پسر جوان را به کجا منتقل کرده‌اند. همین موضوع کار مأموران را دشوار می‌کرد و باعث شد گروگانگیری 6ماه طول بکشد. در این مدت بارها گروگانگیران با خانواده گروگان‌شان تماس گرفتند و با تهدید تلاش کردند آنها را وادار به پرداخت پول کنند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد گروگانگیران با خانواده پسر جوان اختلاف مالی دارند. همچنین شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که پسر جوان از استان گلستان به سیستان و بلوچستان منتقل شده است. در این شرایط بود که کارآگاهان زبده پلیس این استان نیز وارد عمل شدند.
تحقیقات اولیه نشان می‌داد که تعدادی از گروگانگیران در روستایی به نام سرنایی در نزدیکی زاهدان مخفی شده‌اند. ماموران ویژه پلیس زاهدان در عملیاتی ضربتی 5نفر از عاملان این گروگانگیری را دستگیر کردند اما پسر ربوده شده در آنجا نبود. در شرایطی که بازجویی‌ها از متهمان برای مشخص شدن محل نگهداری گروگان یک میلیاردی شروع شده بود، خبر رسید که گروگانگیران وقتی پی بردند که همدستان‌شان دستگیر شده‌اند گروگان 24ساله را بعد از 6ماه اسارت آزاد کردند.
سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری گفت: پسر جوان که 6ماه در اسارتگاه آدم‌ربایان بود و شرایط سختی داشت صحیح و سالم به خانواده‌اش تحویل داده شد. وی ادامه داد: در این عملیات گروه‌های مختلفی از پلیس حضور داشتند که سرانجام تلاش‌های چند ماهه به نتیجه رسید و گروگان آزاد شد. به گفته وی، با وجود دستگیری 5نفر از متهمان تلاش‌ها برای دستگیری سایر افراد دخیل در این ماجرا همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید