• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56506
+
-

یزد، سومین استان مهاجرپذیر

یزد
یزد، سومین استان مهاجرپذیر


سارا گلابگیریان/ یزد - خبرنگار
خبرهای منتشر شده مبنی بر قرار گرفتن یزد در صدر استان‌های مهاجرپذیر نگرانی‌هایی درباره پیامدهای این مهاجرت برای استان و نقش آن در آینده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یزد به دنبال داشت. مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد اعلام کرده است: یزد همچنان سومین استان مهاجرپذیر کشور است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد در این باره اعلام می‌کند: استان یزد هم از نظر شاخص مهاجرپذیری و هم از نظر شاخص نسبت مهاجران با کل جمعیت استان در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

فخرالسادات خامسی ادامه می‌دهد: آن چیزی که در فضای مجازی انتشار یافته بر اساس نسبت مهاجرپذیری و مهاجرفرستی است که ادعا می‌شود بر اساس آمار سازمان مدیریت استخراج شده است.

وی می‌افزاید: بر اساس آخرین آمار رسمی ‌سازمان مدیریت، در خرداد سال گذشته مهاجرپذیرترین استان‌های کشور به ترتیب، تهران، البرز و یزد هستند.

این مسئول همچنین می‌گوید: حتی از نظر نرخ خالص مهاجر واردشده به استان نسبت به کل جمعیت استان، یزد بعد از استان‌های سمنان و البرز در جایگاه سوم قرار دارد.

از سوی دیگر، منبعی غیررسمی هم آمار اتباع بیگانه  یزد را که عمدتا افغانستانی هستند، 10 درصد از جمعیت استان یعنی بیش از 100 هزار نفر اعلام می‌کند.

به گزارش همشهری، مهاجرت اتباع بیگانه از یک‌ سو و مهاجرت برای اشتغال در شهرهای صنعتی استان از استان‌های همجوار نیز از سوی دیگر، استان را در تنگنا قرار داده است. تامین نیازهای مهاجران، تاثیر فرهنگی آنها بر فرهنگ یزدی‌ها و از همه مهم‌تر در اختیار گرفتن فرصت‌های شغلی استان همه دست به دست هم داده‌اند تا یزدی‌ها به آمار مهاجرپذیری حساس باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید