• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56483
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      رایزنی برای تصویب لایحه مدیریت شهری با نمایندگان مجلس
رئیس شورای‌عالی استان‌ها در نامه‌ای با اشاره به در دستور کار بودن «طرح مدیریت شهری و روستایی» در صحن علنی مجلس از شوراها و شهرداران خواست تا برای تصویب کلیات این طرح با نمایندگان حوزه انتخابیه خود رایزنی کنند. به گزارش همشهری، مرتضی الویری در این نامه با اشاره به جاری بودن «طرح مدیریت شهری و روستایی» در دستور کار مجلس شورای اسلامی از اعضای شورای‌عالی استان‌ها، روسای شورای استان‌ها، شهرداران شهرهای مراکز استان‌ها و روسای شوراهای شهرهای مراکز استان‌ها درخواست کرد برای تصویب کلیات این لایحه که موجب تقویت شوراها می‌شود با نمایندگان حوزه انتخابیه خود در مجلس شورای اسلامی رایزنی کنند. در متن این نامه آمده است: «به استحضار می‌رساند «طرح مدیریت شهری و روستایی» در راستای تحقق مدیریت یکپارچه شهری و روستایی و تفکیک امور ملی و محلی در چارچوب قانون اساسی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع سپاسگزار است با تعامل با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه زمینه و شرایط تصویب کلیات طرح در صحن مجلس فراهم شود.»

      برگزاری جلسه کارگروه ویژه کاهش اثرات فرونشست زمین در تهران
جلسه کارگروه ویژه «کاهش اثرات فرونشست زمین ناشی از تغییرات سطح آب زیرزمینی در شهر تهران» به‌منظور جمع‎بندی بسته اجرایی تدوین شده و ارائه به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست دولت برگزار شد. به گزارش همشهری، این کارگروه با هدف سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان و جلب همکاری دستگاه‌ها و مجموعه‌های ذیربط به‌منظور پیشگیری از تشدید پدیده فرونشست در شهر تهران برگزار می‌شود. براساس این گزارش، با توجه به خطرپذیری محدوده تهران نسبت به پدیده فرونشست زمین و تشدید این پدیده طی سال‌های اخیر با برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و تأثیر و اهمیت موضوع بر زیرساخت‌های شهر تهران، بررسی این پدیده و کاهش اثرات آن بر شهر و شهروندان در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفته است.

      احتمال احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اتمام ظرفیت سازمان بهشت‌زهرا(س) ظرف سال‌های آینده از احتمال احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت خبر داد. زهرا صدراعظم نوری به ایسنا گفت: «بهشت‌زهرا همانند سایر مکان‌ها دارای ظرفیت محدودی است، ظرفیتی که زمانی به پایان می‌رسد؛ لذا باید جایگزینی برای آن درنظر گرفته شود. هم‌اکنون موضوع توسعه سازمان بهشت زهرا در مکان‌هایی که این امکان وجود دارد مطرح است در حقیقت در زمینه‌ها و عرصه‌هایی که در اطراف سازمان وجود دارند و این امکان برای توسعه فراهم است محقق خواهد شد.» او ادامه داد: «هم‌اکنون 2 یا 3 نقطه شهر برای احداث این آرامستان‌ها پیش‌بینی شده است؛ که تصور می‌کنم یکی از این نقاط در غرب یکی در شرق و دیگری در جنوب تهران قرار دارد.»

      معرفی فعالیت‌های قرآنی شهرداری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
شهرداری تهران امسال برای نخستین‌بار ضمن برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خدماتی را به قرآن‌دوستان ارائه می‌کند.
به گزارش همشهری، سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای‌عالی قرآن شهرداری تهران با اعلام این خبر با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر حضور کمی و کیفی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: به لحاظ کمی و سخت‌افزاری که شهرداری تهران هر‌ساله در قالب سرویس‌دهی وسایل حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری چون اتوبوس و مترو به مردم برای شرکت در نمایشگاه قرآن همکاری دارد، اما امسال با برپایی غرفه شهرداری تهران اتفاق جدیدی در حوزه نرم‌افزاری رقم خورد. او افزود: در این غرفه فعالیت‌های خانه‌های قرآن و عترت 354محله شهر تهران و 11دارالقرآن مرکزی پایتخت، فعالیت‌های مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین آثار پرسنل شهرداری در قالب کتب و پژوهش‌های قرآنی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید