• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55984
+
-

نقشه سرقت‌های دلاری در پارتی شبانه کشیده شد

نقشه سرقت‌های دلاری در پارتی شبانه کشیده شد

وقتی کامران و دوستانش به یک پارتی شبانه رفته بودند، با دیدن وضعیت مالی دیگر مهمانها نقشه کشیدند که برای یک شبه پولدار شدن، دست به سرقت دلار از صراف‌ها بزنند.
به گزارش همشهری، نخستین شکایت از این باند مدتی قبل مطرح شد. آن روز مرد صرافی به اداره پلیس رفت و درخصوص جزئیات سرقت گفت: چند‌ماه پیش با جوانی به نام کامران آشنا شدم. او هر ازگاهی به صرافی‌ام می‌آمد و مقدار کمی دلار می‌خرید. می‌گفت به‌خاطر شرایط کاری‌اش باید دلار داشته باشد. تا اینکه چند روز پیش به من زنگ زد و گفت برای انجام یک پروژه کاری باید به خارج از ایران برود و به 10هزار دلار نیاز دارد. او حتی 3میلیون تومان به‌عنوان بیعانه برایم کارت به کارت کرد و قرار شد مابقی را هنگام دریافت دلارها پرداخت کند.
وی ادامه داد: روز حادثه با او حوالی یکی از خیابان‌های شمال تهران قرار گذاشتم. چون به موضوع مشکوک شده بودم به جای دلار با خودم 8سکه طلا بردم. در محل قرار کامران پشت فرمان ماشینش منتظرمن بود که وقتی رسیدم در صندلی جلو نشستم. قرار بود مابقی پول را در قالب چک روز به من بپردازد و دلارها را بگیرد اما به محض اینکه سوار ماشین شدم دو نفر به سمت ما آمدند و با چاقو تهدید کردند و مدعی شدند که مزاحم ناموس آنها شده‌ایم. دو مردناشناس به زور سوار ماشین شدند و از کامران خواستند حرکت کند. کمی بعد آنها با تهدید چاقو از ما خواستند هرچه پول و اموال قیمتی داریم به آنها بدهیم. این شد که از ترس جانم 8سکه طلا به همراه موبایل و پول‌‌هایی را که همراهم بود در اختیارشان قرار دادم. آنها اموال قیمتی کامران را هم سرقت کردند و بعد مرا به بیرون از ماشین پرتاب کردند و از کامران خواستند تا آنها را به خیابانی در آن حوالی برساند.

سرقت‌های سریالی
با این شکایت، مأموران که حدس می‌زدند کامران با دزدان همدست بوده، تحقیقات خود را روی این مرد  متمرکز کردند تا اینکه با مطرح شدن 2شکایت دیگر، شک مأموران در این خصوص به یقین تبدیل شد. 2شاکی دیگر که هردو از کارکنان صرافی بودند با همین شگرد در دام کامران و2ناشناس دیگر گرفتار شده بودند. هردوی آنها زمانی که در محل قرار با کامران حاضر شده بودند، بیش از 10هزار دلار همراهشان بود که توسط دزدان به سرقت رفته بود. یکی از مالباخته‌ها گفت: وقتی سوار بر خودروی کامران شدم 2فرد ناشناس دیگر همزمان سوار ماشین شدند و گفتند مزاحم ناموس آنها شده‌ایم. چاقو داشتند و با تهدید دلارهایی را که برای کامران آورده بودم به همراه موبایل و حلقه طلایم سرقت کردند. بعد از آن هرچه به کامران زنگ زدم تا پول دلارها را بپردازد، جوابم را نداد و موبایلش را خاموش کرد.

دستگیری
کامران مظنون اصلی پرونده بود که خیلی زود محل زندگی‌اش شناسایی و او دستگیر شد. این مرد اعتراف کرد: چند‌ماه قبل به یک پارتی شبانه دعوت شدم. در آنجا به همراه دوستانم نشسته بودیم و صحبت می‌کردیم. با دیدن وضعیت مالی مهمانان، تصمیم گرفتیم برای پولدار شدن دست به سرقت بزنیم. من  در ابتدا به صرافی‌های مختلف می‌رفتم و اعتمادشان را جلب می‌کردم. اغلب خودم را تاجر معرفی می‌کردم تا آنها شک نکنند. پس از آن سفارش 10هزاردلار می‌دادم و با همدستی دوستانم نقشه سرقت را اجرا می‌کردیم. بعد از سرقت، دلارها را بین خودمان تقسیم  می‌کردیم.
پس از اعتراف کامران، مأموران موفق شدند 4همدست وی را دستگیر کنند که همه متهمان با دستور قاضی عظیم سهرابی بازپرس جنایی تهران برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید