• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55604
+
-

اخبار اقتصادی

اخبار اقتصادی
اخبار اقتصادی


      توپ اینستکس در زمین اروپاست
مدیرعامل سازوکار ویژه تجارت و تامین مالی ایران و اروپا (ساتما) گفت: ما شرکت قرینه اینستکس را در ایران راه‌اندازی کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین اروپاست که این سازوکار را اجرایی کند. به گزارش ایرنا، علی اصغر نوری در واکنش به اظهارنظر سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، مبنی بر اینکه بخشی از مشکل دیرکرد آغاز به‌کار مکانیسم اینستکس، طرف ایرانی بوده است. اظهار کرد: طبق برجام، با انجام تعهداتی که در متن توافق بر عهده طرف ایرانی گذارده شده است، دیگر طرف‌ها، ازجمله اروپا متعهد و موظف به تضمین منافع اقتصادی حاصل از برجام برای ایران هستند. وی افزود: هر اقدامی که ایران براساس سازوکار اینستکس انجام می‌دهد، کمک ایران به اروپاست تا تعهداتش را طبق برجام انجام دهد و اصولا طبق توافق انجام شده، طرف ایرانی موظف و متعهد به اقدام دیگری نیست. نوری با بیان اینکه نمی‌توان طرف ایرانی را برای عدم‌اجرای تعهدات طرف دیگر مورد سرزنش قرار داد تصریح کرد؛ اگر همین امروز، اروپا حاضر باشد، ما هیچ مشکلی برای انجام فرایندهایی که باید در ایران صورت بگیرد، نداریم.

      عرضه ماکارونی با 30درصد تخفیف
 مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تخفیف ۲۵ تا ۳۰ درصدی در عرضه ماکارونی از سوی واحدهای تولیدی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در‌ ماه رمضان خبر داد. به گزارش ایسنا، علیرضا رستمی همچنین علت افزایش قیمت ماکارونی را افزایش قیمت گندم و افزایش دستمزد کارمندان عنوان کرد و گفت: اگر در این شرایط افرادی از محصولات قبلی خود سوءاستفاده می‌کنند و کالاهایی را که قیمت قدیم روی آنها درج شده را به قیمت جدید عرضه می‌کنند، این موضوع قابل پیگیری است و شهروندان می‌توانند شکایات خود را به سامانه ۱۲۴ و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه کنند.

      دولت از کشاورزان سیر می‌خرد
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی دستور خرید توافقی محصول «سیر» را از کشاورزان صادر کرد. به‌گزارش همشهری، حسین شیرزاد اظهارداشت: ایجاد مراکز خرید سیر و جلب همکاری اتحادیه‌های استانی به‌ویژه استان آذربایجان شرقی برای صادرات سیر به آسیای میانه و روسیه از دیگر راهکارهای افزایش محصول سیر کشور است که در دستور کار قرار گرفت. هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم سیر تازه در بازار 2 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم سیرخشک بین 10تا 15هزارتومان است.

      چک برگشتی‌ها رمز دوم یک‌بار مصرف می‌گیرند
دارندگان چک‌های برگشتی نگران نباشند چرا که می‌توانند از خدمات رمز دوم یک‌بار مصرف استفاده کنند. به گزارش ایبنا، یاسر مرادی، کارشناس حقوق بانکی گفت: مشتریان سیستم بانکی باید از ابتدای خرداد‌ماه از رمز دوم یک‌بار‌مصرف استفاده کنند و با توجه به ماده ۵ مکرر الحاقیه سال ۹۷ قانون چک، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مکلف هستند که به دارندگان چک برگشتی خدمات رمز دوم یک‌بار مصرف ارائه کنند و محرومیتی در زمینه فعالسازی رمز یک‌بار مصرف مشمول کارت‌های بانکی موجود دارندگان چک برگشتی نخواهد بود اما این دسته از مشتریان به‌عنوان نخستین محرومیت بعد از برگشت خوردن چک حق افتتاح هرگونه حساب و صدور کارت بانکی جدید را ندارند. وی تأکید کرد: درصورتی که کارت بانکی دارنده چک برگشتی مفقود یا سوزانده شود و همچنین درصورت به اتمام رسیدن تاریخ انقضای کارت بانکی، بانک با استعلام از سامانه چک برگشتی بانک مرکزی درصورت داشتن سوءاثر تکلیفی درخصوص صدور کارت جدید ندارد و باید از ارائه خدمات صدور کارت جدید در هنگام مراجعه دارنده چک برگشتی به شعبه ‌خودداری کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید