• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53477
+
-

پرداخت دیه در پرونده مرگ پسر فوتبالیست

پرداخت دیه در پرونده مرگ پسر فوتبالیست


4سال پس از حادثه مرگ پسر 12ساله در زمین فوتبال، شهرداری منطقه‌10 تهران از سوی دادگاه به پرداخت دیه کامل در حق اولیای دم پسر نوجوان محکوم شد.

به گزارش همشهری، این حادثه 11اردیبهشت سال94 رخ داد. آن روز پسر 12ساله‌ای به نام فراز همراه دوستانش برای بازی به زمین فوتبال کوچک محله‌شان یعنی خیابان مالک اشتر رفتند.

این زمین متعلق به شهرداری منطقه‌10 بود که از آن به‌عنوان زمین فوتبال استفاده می‌شد و با قرار داده‌شدن 2دروازه آهنی در داخل زمین، بچه‌ها برای بازی به آنجا می‌رفتند. روز حادثه فراز و دوستانش پس از ورود به زمین، سرگرم بازی شدند و این بازی ادامه داشت تا اینکه حادثه‌ای هولناک رخ داد. درست زمانی که نوجوان 12ساله پس از زدن گل در حال شادی بود و خودش را به کنار دروازه رسانده بود، ناگهان تیرک دروازه روی سرش سقوط کرد و او نقش  بر زمین شد. دوستان فراز با دیدن این حادثه وحشت‌زده به کمکش رفتند اما پسر نوجوان بیهوش روی زمین افتاده بود و تکان نمی‌خورد. رهگذرانی که در حال عبور از کنار زمین فوتبال بودند، با شنیدن سر و صدای بچه‌ها متوجه ماجرا شدند و اورژانس را خبر کردند. فراز به بیمارستان منتقل و تلاش برای نجات جانش آغاز شد اما ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود، آنقدر شدید بود که او 6ساعت پس از جدال با مرگ، جانش را از دست داد.

مرگ پسر نوجوان، خانواده‌اش را شوکه کرد. آنها که باورشان نمی‌شد پسرشان هنگام بازی دچار چنین حادثه‌ای شده است، راهی دادسرای جنایی تهران شدند و خواستند علت حادثه و مقصران آن شناسایی شوند. به این ترتیب پرونده در دادسرا به جریان افتاد و وقتی پزشکی قانونی اعلام کرد که علت مرگ نوجوان فوتبالیست وارد‌شدن ضربه جسم سخت به جمجمه و ضربه وسیع مغزی بوده است، تیمی از کارشناسان دادگستری برای بررسی‌های دقیق‌تر راهی محل حادثه شدند. در تحقیقات اولیه معلوم شد که دروازه‌ای که در زمین فوتبال قرار داشت، به‌صورت استاندارد به زمین وصل نشده بود، طوری که پایه‌هایش کاملا به زمین متصل نشده ‌و همین باعث شده بود که به‌راحتی روی پسربچه سقوط کند. از سوی دیگر، تحقیق از بچه‌هایی که شاهد حادثه بودند، نشان داد که فراز پس از زدن گل آنقدر خوشحال شده بود که تلاش کرده از تیرک دروازه آویزان شود و از آنجا که پایه‌ها سست بودند، روی سر او سقوط کرده و باعث مرگش شده‌اند.

در نهایت کارشناسان دادگستری اعلام کردند که متولی حفظ و مراقبت از زمین فوتبال شهرداری منطقه‌10 بوده و قصور آن در این حادثه محرز است و به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد. رئیس شعبه 1027دادگاه کیفری 2مجتمع شهید قدوسی تهران نیز پس از بررسی محتویات پرونده و با توجه به شکایت خانواده فراز، گزارش پلیس و نظریه کارشناسی، شهرداری منطقه‌10 تهران را به پرداخت یک فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم قربانی محکوم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید