• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53176
+
-

بهار سریال‌ها

آغاز پخش مجموعه‌های تلویزیونی‌در سال جدید همراه با ماراتن ساخت مجموعه‌های مخصوص‌ماه رمضان، بعد از مدت‌ها جان تازه‌ای به گروه فیلم و سریال‌های شبکه‌های تلویزیونی داده است

تلویزیون
بهار سریال‌ها

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار

با پایان سریال‌های نوروزی، شروع سریال‌های بهاری کلید خورده است. سریال‌هایی که باید دید آیا می‌تواند تماشاگرانش را راضی نگه دارد؟ تماشاگر امروزی که در محاصره شبکه نمایش خانگی و تولیدات انبوهش و سریال‌های رنگارنگ شبکه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته و به انواع سریال‌ها و فیلم‌ها دسترسی دارد.

«دنگ و ‌فنگ روزگار» و«ازیادرفته‌های» بهرامیان
از میان تعداد اندک سریال‌های نوروزی، «ن.خ» سعید آقاخانی توانست جزو پربیننده‌ها براساس اعلام سازمان صدا و سیما باشد و حالا سریال «دنگ و فنگ روزگار» جواد مزدآبادی آغاز شده، سریالی در 30قسمت که مضمون اجتماعی و کمدی دارد و در آن بازیگرانی چون سیروس گرجستانی، محمد نادری، نیما شاهرخ شاهی، بیژن بنفشه خواه و... حضور دارند. این سریال هر شب ساعت22 روی آنتن می‌رود. این شبکه همچنین برای ‌ماه رمضان سریال «ازیادرفته‌ها» را درنظر گرفته است. سریالی به‌کارگردانی بهرام بهرامیان که در این سریال حسین یاری، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، کامران تفتی، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، رضا یزدانی، رسول نجفیان، حبیب دهقان‌نسب، مهرداد ضیایی و... بازی می‌کنند.

شب‌های رمضان با دلدار 
«روزهای بی‌قراری» عنوان سریالی است که این شب‌ها از شبکه2 روی آنتن می‌رود. سریالی که در امتداد فصل اول، بار دیگر کاظم معصومی فصل دوم آن را کارگردانی کرده و هر شب ساعت21:30 پخش می‌شود. سارا صوفیانی بازیگر اصلی این مجموعه در کنار مجید واشقانی و فخرالدین صدیق‌شریف، مهتاج نجومی، کاظم هژیرآزاد، صفا آقاجانی با حضور افسانه بایگان و حمیدرضا آذرنگ ازجمله بازیگران مجموعه هستند که در کنار این بازیگران، تعدادی از بازیگران بومی تبریز و مشهد هم دیده می‌شود. همچنین این شبکه برای شب‌های رمضان «دلدار» را روی آنتن خواهد داشت. محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، سوگل خلیق، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، پریوش نظریه، همایون ارشادی، کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی و... از بازیگران این سریال مناسبتی هستند که برادران محمودی آن را کارگردانی کرده‌اند.
از دیگر سریال‌هایی که شبکه 2در دست تولید دارد، «سلام آقای مدیر» به کارگردانی علیرضا توانا است که در سال‌جاری از این شبکه به‌نمایش درمی‌آید.

از «شرایط خاص» تا« برادرجان» سعید نعمت‌الله
شبکه 3 سیما هم هم‌اکنون مجموعه تلویزیونی «شرایط خاص» وحید امیرخانی را روی آنتن دارد. در این سریال کمدی کامبیز دیرباز و بهرام افشاری در کنار هم زوج کمدی آن را تشکیل می‌دهند. سریال پخش خود را از 24فروردین آغاز کرده و هر شب ساعت20:45 روی آنتن می‌رود. «شرایط خاص» را که سریالی کمدی است حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان نوشته و پروانه معصومی، نادر سلیمانی، سیروس گرجستانی، کاظم سیاحی، مریم سعادت، سوگل قلاتیان، وحید آقاپور، اسدالله یکتا و شهره سلطانی بازیگران این مجموعه هستند. به‌نظر می‌رسد شبکه3 در سال98 دست پر بوده و علاوه بر این سریال، «برادرجان» را برای ‌ماه رمضان آماده می‌کند. سریال «برادرجان» به‌کارگردانی محمدرضا آهنج و نویسندگی سعید نعمت‌الله است که بعد از تجربه‌های موفقی چون «مادرانه» و 
«پشت‌بام تهران» سومین همکاری مشترک برخی از بازیگران و نعمت‌الله به شمار می‌رود. علی نصیریان، حسن پورشیرازی، لعیا زنگنه، حسام منظور، آفرین عبیسی، سعید چنگیزیان، کامران تفتی، سجاد افشاریان، نسیم ادبی، جلیل و مارال فرجاد و... برخی از بازیگران این مجموعه مناسبتی رمضان هستند. این شبکه برای سال‌جاری سریال‌هایی چون «فوق لیسانسیه‌ها»ی سروس صحت، «آچمز» آقا هرندی و «بهترین سال‌های زندگی ما» احمد کاوری را در دست تولید دارد. فصل دوم «بانوی عمارت» عزیزالله حمیدنژاد، فصل سوم «ستایس» سعید سلطانی و مجموعه «سرباز» هادی مقدم‌دوست از دیگر سریال‌هایی است که در حال تولید است.

روزهای پرکار کارگردان «ستایش» تا «گاندو» افشار 
سعید سلطانی که از ساخت فصل سوم «ستایش» فارغ نشده، ساخت سریال ۳۰قسمتی «مهربانو» برای شبکه2 سیما را در همان دفتر شروع می‌کند. قصه این سریال در زمان پهلوی اول می‌گذرد و تهیه‌کنندگی آن را آرمان زرین‌کوب بر عهده دارد. شعله شریعتی و اعظم بهروز نگارش متن‌های این سریال را به‌عهده دارند.
همچنین جواد افشار هم سریال «گاندو» را در دست تولید دارد. جواد افشار و مجتبی امینی به‌عنوان تهیه‌کننده در این سریال به‌عنوان بازیگر نیز حضور دارند.
داستان این مجموعه تلویزیونی را که پانزدهمین سریال جواد افشار برای تلویزیون است، آرش قادری نوشته که در 30قسمت تولید می‌شود. داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پیام دهکردی، صالح آقا میرزای، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، نگار عابدی، خسرو شهراز و... برخی از بازیگران سریال هستند. تصویربرداری این سریال در ایران و بخش‌هایی از آن در خارج از کشور است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید