• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 27 فروردین 1398
کد مطلب : 52622
+
-

آندرسون وین درگذشت

دریچه
آندرسون وین درگذشت


جیمز آندرسون وین، نویسنده زندگینامه جان درایدن و ملکه آن در 71سالگی از دنیا رفت.

به گزارش نیویورک‌تایمز، وین که نوشته‌هایش درباره جان درایدن و ملکه آن معروف است، در 71سالگی بر اثر سرطان پانکراس درگذشت.

او استاد دانشگاه بوستون بود و علاقه زیادی به موضوعات مختلف و متفاوت داشت. وی در آثارش به شعر جنگ و همچنین نامه‌های الکساندر پوپ نیز پرداخت. او مقاله‌هایی هم درباره باخ و گروه بیتلز نوشته است.

رابرت فریمن، مدیر سابق مدرسه موسیقی ایستمان و مشاور پروفسور وین درباره‌اش می‌گوید: «جیمز از آغاز به موضوعات بین‌رشته‌ای علاقه داشت و معتقد بود دنیای آکادمیک بی‌جهت خود را به یک موضوع خاص محدود می‌کند.»

مهم‌ترین اثر او تحت عنوان «جان درایدن و دنیایش» 11سال پیش منتشر شد و پت راجرز در یادداشتی که در نیویورک‌تایمز چاپ شد اعلام کرد که این کتاب مهم‌ترین زندگینامه‌ای است که تاکنون درباره جان درایدن نوشته شده است. در «جان درایدن و دنیایش» وین معتقد بود که درایدن، شاعر، منتقد، و نمایشنامه‌نویس شناخته‌شده دوره بازگشت ادبی انگلیس به اندازه کافی مورد قدردانی قرار نگرفت.

وین سال 1993کتابی درباره شعر تحت عنوان «دیگر چیزی درباره جنگ نمی‌خوانم» و در سال2008 درباره شعرِ جنگ نوشت. وین می‌گفت: «درست مانند اقیانوس، آتش‌های بزرگ و طوفان‌های مخرب جنگ هم به شاعران به‌عنوان منبع تعالی‌بخش و گردآورنده ترس، شگفتی، قدرت و احترام در یک زمینه وسیع می‌نگرد.»

جیمز آندرسون وین سال1947 در شهری به نام شارلوت به دنیا آمد. پدرش، آلبرت پیشوای مذهبی و مادرش معلم بود. در دوران کودکی، همراه پدر به سفر‌های زیادی رفت و با فرهنگ موسیقایی شهرهای مختلف آشنایی پیدا کرد و همین موضوع زمینه علاقه‌اش به موسیقی را ایجاد کرد. سال1974 مدرک دکترایش را از دانشگاه ییل دریافت کرد و پایان‌نامه‌اش تحلیل نامه‌های الکساندر پوپ، شاعر انگلیسی بود. وین 21مارس سال2019 میلادی از دنیا رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید