• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52051
+
-

شهادت خلبان در سقوط بالگرد ناجا

بالگرد هواناجا که برای انتقال گروهی از نیروهای مرزبانی به ارتفاعات دالامپر ارومیه اعزام شده بود، به‌دلیل نقص فنی سقوط کرد و خلبان آن به شهادت رسید.

این حادثه تلخ ساعت11:40 دیروز اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یک فروند بالگرد214 مرزبانی برای تعویض اکیپ واحد‌های مرزبانی به منطقه اعزام شده بود که هنگام جابه‌جایی نیروهای مرزبانی در منطقه مرزی دالامپر ارومیه دچار حادثه شد و سقوط کرد. به‌دنبال این حادثه گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند و عملیات نجات آغاز شد.

سرهنگ فردین پیری، سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی در این‌باره به مهر گفت: در جریان سقوط بالگرد مرزبانی کمک‌خلبان به نام علی شهسواری به شهادت رسید و 8نفر از نیروها که یکی از آنها خلبان توحیدی است مجروح شدند که از طریق امداد هوایی به بیمارستان ارومیه منتقل شده‌اند. وی ادامه داد: به‌دلیل برف سنگین در منطقه دسترسی زمینی ممکن نبود اما در نهایت مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

در همین حال سردار مستأجران، فرمانده هواناجا جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: «یک فروند بالگرد هواپیمایی نیروی انتظامی هنگام جابه‌جایی نیروهای مرزبانی در ارتفاعات صعب‌العبور غرب کشور به‌علت نقص فنی دچار سانحه شد. 

در این حادثه، یک نفر از خلبانان شهید شد و3نفر دیگر از سرنشینان بالگرد مجروح شدند که حال آنان نیز وخیم گزارش شده و حال دیگر سرنشینان این بالگرد خوب است.» به گفته وی، تیمی از کارشناسان به‌منظور بررسی علت نقص فنی بالگرد به منطقه اعزام می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید