• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 20 اسفند 1397
کد مطلب : 50432
+
-

جنگ در سرزمین تزارها

جنگ در سرزمین تزارها

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد سال 2019میلادی با حضور 8تیم برتر دنیا در 2گروه 4تیمی روزهای 25و 26اسفندماه در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود. تیم امید ایران با هدایت علیرضا رضایی در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد. تیم ایران با کشورهای آمریکا، مغولستان و گرجستان در یک گروه قرار دارد.
   جام از روسیه خارج نمی‌شود
یاکوتسک از سردترین شهرهای جهان است که هم‌اکنون دمای هوای آن تا 30- درجه هم پایین می‌آید. البته اوج سرمای این شهر ‌ماه گذشته بود که تا 45- درجه هم دما پایین آمده بود. زمانی که علیرضا رضایی، سرمربی تیم ملی امید متوجه شد تیم بزرگسالان ایران قصد حضور در جام‌جهانی را ندارد پیشنهاد شرکت تیم امید در این مسابقات را مطرح کرد که با استقبال سرپرست فدراسیون همراه شد. قرار شد تیم امید ایران با چند کشتی‌گیر رده بزرگسالان تقویت شود تا حریف دست‌و‌پا بسته‌ای برای رقبای خود نباشد. میثم نصیری، محمدجواد ابراهیمی و کمیل قاسمی نفرات تیم بزرگسالان هستند که تیم امید را در این مسابقات همراهی خواهند کرد. در نظرسنجی اتحادیه جهانی کشتی هیچ شانسی برای قهرمانی تیم ایران درنظر گرفته نشده است و شانس صعود به‌عنوان تیم اول به تیم آمریکا و گرجستان تعلق دارد. تیم آمریکا برخلاف لیست اولیه اعلام شده با نفرات اول خود در این مسابقات شرکت نخواهد کرد. اسنایدر، باروز و تیلور غایبان بزرگ تیم ملی آمریکا در این رقابت‌ها هستند که هر سه در مسابقات جهانی اخیر موفق شدند مدال کسب کنند. در گروه اول تیم روسیه برای حفظ جام قهرمانی برخلاف سال‌های گذشته با ترکیبی قدرتمند در این مسابقات حاضر خواهد شد و از 2قهرمان جهان خود سیدکوف و سعداله‌یف در ترکیب خود استفاده خواهد کرد.
   حبیبی: قول قهرمانی نمی‎‌دهیم
حضور کمیل قاسمی پس از 2سال دوری از مسابقات در جام‌جهانی می‌تواند نقطه عطفی برای دسته فوق‌سنگین ایران در آستانه بازی‌های جهانی قزاقستان باشد. قاسمی، دارنده مدال برنز و نقره المپیک پس از المپیک ریو هرگز به دوران خوب خود بازنگشت و در مسابقات انتخابی تیم ملی مقابل یداله محبی شکست خورد. هادی حبیبی سرپرست تیم ملی کشتی آزاد درباره حضور تیم امید ایران در این مسابقات و اینکه باید منتظر قهرمانی آزادکاران در جام‌جهانی باشیم یا خیر؟ گفت:« قهرمانی در این رقابت‌ها خیلی سخت است. در گروه ما تیم‌های آمریکا و گرجستان نفرات خوبی را در اختیار دارند که بسیار باتجربه هستند. تیم مغولستان هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست و در ترکیب خود عنوان‌داران جهان و آسیا را دارد، ولی مطمئنا تیم ایران هم برای تمام حریفان خود برنامه دارد. کشتی‌گیران ما برای شرکت در این مسابقات انگیزه بسیاری دارند. تیم ایران در مقابل هیچ حریفی از پیش باخته نیست و برای پیروزی روی تشک می‌رویم.» حبیبی درباره نفرات تیم بزرگسالان در ترکیب تیم امید گفت:« نفراتی که در اختیار داریم هرکدام شرایط خاصی دارند که با تعاملی که بین کادر بزرگسالان و امید وجود دارد قرار شده در روسیه کمک‌حال تیم امید باشند و البته خودشان را هم محک بزنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :