• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 24 بهمن 1397
کد مطلب : 47624
+
-

رکاب‌زنی 15شهردار تا پاستور

شهرداران کلانشهرها با دوچرخه به دفتر معاون اول رئیس جمهور رفتند

رکاب‌زنی 15شهردار تا پاستور


محمد سرابی/ خبر‌نگار
شهردار تهران در دوازدهمین سه‌شنبه بدون خودرو، 14شهردار کلانشهر‌های دیگر را با خود همراه کرد تا به این پویش بپیوندند. پیروز حناچی که صبح دیروز با مترو و تاکسی به محل کار خود رفته بود باید در عصر همین روز در یکصدمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران شرکت می‌کرد.

بنابه برنامه‌ریزی‌های قبلی، این نشست با حضور شهرداران شهر‌های بزرگ و در محل ساختمان بهشت برگزار شد و بعد از آن مجموعه شهرداران کلانشهر‌ها برای دیدار با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور حرکت کردند اما این کار براساس پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو با استفاده از دوچرخه انجام شد. اعضای مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در جلسه این مجمع به تبادل نظر درباره موضوعات مطرح‌شده در نشست با جهانگیری پرداختند.

ازجمله این موضوعات تعیین وضعیت بدهی دولت به شهرداران و رسیدگی به معضلات استخدامی در شهرداری‌ها بود. همچنین در این جلسه نوروزی شهردار اصفهان به‌عنوان نماینده شهرداران کلانشهرها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انتخاب شد. پیش از این، تقی‌زاده خامسی این سمت را بر عهده داشت. از دیگر تصمیمات این جلسه ابطال تمبر یادبود یکصدمین نشست شهرداران کلانشهرها و اعلام نشست بعدی این مجمع در اردیبهشت سال آینده در شهر شیراز بود. پیروز حناچی و شهرداران همدان، اهواز، قم، اراک، تبریز، اصفهان، شیراز، ارومیه، مشهد، رشت، یزد، کرمان، تهران، زاهدان، اردبیل و کرج سوار بر دوچرخه از خیابان بهشت به سوی میدان مشق و از آنجا به سمت ساختمان پاستور حرکت کردند.


کاهش 20درصدی آلودگی هوا
شهردار تهران در حاشیه دوچرخه‌سواری شهرداران کلانشهرها گفت: بنا به گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوا و محیط‌زیست ارائه دادند، وضعیت آلودگی هوا در سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 20درصد بهتر شده است. حناچی اظهار کرد: موضوعات مورد بحث در جلسه شهرداران کلانشهرها با دولت، عمدتاً حول محور دستیابی به منابع مالی پایدار، منابع انسانی، ترافیک، حمل‌ونقل و آلودگی هوا بود. شهردار تهران با بیان اینکه حامل خبری خوش برای شهروندان تهرانی هستم، عنوان کرد: بنا به گزارشی که شرکت کنترل کیفیت هوا و محیط‌زیست ارائه دادند، وضعیت آلودگی هوا در سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 20درصد بهبود یافته است. بارندگی و زحمات همکاران در جدی گرفتن بحث معاینه فنی خودروها در این زمینه بسیار مؤثر بوده و امیدوارم همین مسیر را ادامه دهیم. البته این روند کامل نمی‌شود مگر اینکه تمام شهروندان تهرانی در این خصوص کمک کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید