• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 17 بهمن 1397
کد مطلب : 47286
+
-

در بیانیه حزب اتحاد ملت ایران به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب تشریح شد

رمز همگرایی مردم و نظام

کوتاه از سیاست
رمز همگرایی مردم و نظام


حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای به مناسبت 40سالگی انقلاب نکاتی را با رویکرد پندآموزی از گذشته و نگاه تعالی بخش و امیدوار به آینده با مردم و مسئولان کشور در میان گذاشت.

به‌گزارش همشهری، در این بیانیه آمده است: در بحث آزادی، آنچه امروز مراد می‌شود، تنها محدود به آزادی سیاسی نیست که مشخص‌ترین مطالبه آزادی‌خواهانه انقلابیون در سال‌1357 بود و هنوز مطالبه‌ای معتبر و برای امروز محسوب می‌شود. اما در کنار آزادی سیاسی، آزادی‌های دیگری چون آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی از سوی ایرانیان در چهلمین سالگرد انقلاب مطرح است.

امروز در شرایطی هستیم که مطالبات آزادی‌خواهانه به خصوص در زمینه آزادی‌های فردی چون سبک زندگی، روز به روز فراگیرتر می‌شود.

گفتمان انقلاب و نظام برآمده از آن موظف به بازخوانی خود و پاسخگویی روشن به آن است. مردم ما استحقاق حکومتی همه‌جانبه‌نگرتر، با برنامه‌تر، توانمندتر و دوراندیش‌تر را دارند. قدرت جمهوری اسلامی ایران در پیوستگی عمیق‌تر با مردم و تامین زندگی، معیشت و آینده آنان تعریف می‌شود. مردم باید نظام را خدمتگزار خود ببینند و بدانند و نه حاکم بر مقدرات خود و این آرمان انقلاب و خواست مردم بوده است.

اعتماد متقابل مردم به نظام و نظام به مردم، رمز بسیج امکانات برای تامین فردای بهتر است. متاسفانه ما از این نظر در نازل‌ترین وضعیت نسبت به 40سال گذشته هستیم و باید آن را چاره کنیم. برای گذر از این وضعیت نیاز به عامل همگرایی داریم. این عامل مهربانی با مردم و مهربانی بین مردم است و گفت‌وگو، رواداری، مدارا، خیرخواهی و دیگردوستی مدخل آن است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید