• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 15 بهمن 1397
کد مطلب : 47066
+
-

دیر‌رسیدن، هرگز نرسیدن

جشنواره در پردیس باغ کتاب به راحتی برگزار نمی شود

دیر‌رسیدن، هرگز نرسیدن

نگار حسینخانی/خبرنگار


 بهمن‌ماه سال گذشته پردیس باغ کتاب با 10سالن افتتاح شد تا سینما بتواند بسترهای گوناگونی برای رویاپردازی داشته باشد، اما چه شد که امروز و دقیقا یک‌سال پس از افتتاح این پردیس، ما تماشاگران فیلم‌های سینمایی را رویا‌زده کرده است؟ وقتی برای اکران‌ فیلم‌های جشنواره سراغ سالن مناسب برای تماشا می‌گردید، حتما به این فکر می‌کنید که تازه‌ترین سینماها امکانات و خدمات بهتری برای ارائه خواهند داشت.
تا اینجا هیچ اشتباهی نکرده‌اید؛ البته اگر این بی‌غلطی را منهای رسیدن به آن سالن‌ها بکنید. برای رسیدن به پردیس سینمایی باغ کتاب حتما باید مدت‌ها زودتر دست به‌کار شوید تا بتوانید به سالن برسید و بلیت‌تان را سوخت نکنید. بیایید چند لحظه وقت بگذارید تا این راه را با هم در چند سطر بپیماییم. همه ترافیک‌های موجود برای رسیدن به اراضی عباس‌آباد را منهای رسیدن به پردیس کنید و با هر وسیله‌ای که دوست دارید، خود را به این اراضی برسانید؛ مترو، ماشین شخصی و... 15دقیقه وقت، باید کافی باشد تا از ورودی این پردیس به سالن مورد نظرتان برسید، اما درباره باغ کتاب سخت در اشتباهید. این به‌معنای آن است که حداقل باید نیم‌ساعت برای رسیدن از ورودی تا سالن نمایش وقت داشته باشید؛ راهی باریک با 2ردیف ماشین پارک‌شده که هر نوع پشیمانی و دور‌زدنی را برایتان محال خواهد کرد. البته شما فقط پشت ماشین تماشاگران فیلم‌های اکران‌شده معطل نشده‌اید. راه باریک به مقصدهای متنوعی ختم می‌شود؛ از کتابخانه ملی تا باغ کتاب، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، باغ موزه دفاع‌مقدس، پردیس سینمایی و... وقتی به پردیس رسیدید هم راه کم نخواهد بود تا سالن مورد نظرتان را پیدا کنید. وضعیت برای کسانی که با مترو نیز به آن اراضی رسیده‌اند، چندان بهتر نیست.
آنها فقط از ترافیک شهری نجات پیدا کرده‌اند. این مسافران باید با ون‌های خطی مترو، همین مسیر پر‌ترافیک را بپیمایند. تعداد کم این خطی‌ها باعث‌شده مسافران پایان خط (پردیس سینمایی) حداقل 30دقیقه در صف انتظار برای رسیدن ون بمانند و بعد به خواسته راننده تن بدهند؛ جمع‌و‌جورتر بنشینند تا خارج از ظرفیت مسافر سوار کند و به‌جای کرایه 1800تومانی به بهانه نداشتن پول خرد، از آنها 2هزار تومان کرایه بگیرد. اما پیشنهاد رهایی از این وضعیت شاید ایجاد پارکینگی ابتدای راه باشد که ورود هر خودرویی را غیراز ون‌های مستقر در این اراضی، مانع شود. چون هرگز نرسیدن برای مخاطبان سینما منطقی‌تر از دیر رسیدن و فیلم را از نیمه دیدن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید