• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 29 دی 1397
کد مطلب : 45075
+
-

مرگ هولناک پسر 6ساله در نقطه صفر مرزی

مرگ هولناک پسر 6ساله در نقطه صفر مرزی

زن جوان قصد داشت با دو فرزندش به‌طور غیرقانونی از مرز ماکو عبور کند اما وقتی مأموران او را دستگیر کردند پسر 6ساله‌اش دست به اقدام عجیبی زد؛ او در تاریکی شب از دست مأموران فرار کرد و ساعت‌ها جست‌وجو برای یافتن وی در سرما به کشف جسد یخ زده‌اش منجر شد. اما این حادثه تلخ چگونه رخ داد؟

به گزارش همشهری، شامگاه پنجشنبه زنی جوان همراه دو پسر 3و 6ساله‌اش خودش را به منطقه مرزی ماکو رساند. او چند روز قبل از تهران به سوی این منطقه به راه افتاده بود تا نقشه‌ای را که از مدتی قبل کشیده بود اجرا کند. او به‌دلیل مشکلاتی که داشت می‌خواست همراه فرزندانش به‌طور غیرقانونی از مرز عبور کند و به ترکیه برود. زن شناخت زیادی از منطقه نداشت اما لباس‌های خود و فرزندانش را عوض کرده و به شکل مهاجران افغان درآورده بود تا کسی آنها را نشناسد. آنها با کمک یک قاچاق‌بر که از آنها پول گرفته بود در تاریکی شب و در سرمای استخوان‌سوز با پای پیاده به سوی نقطه صفر مرزی حرکت می‌کردند.

بدون آنکه چشم‌انداز روشنی پیش روی‌شان باشد. زن می‌خواست به هر قیمتی که شده خود و فرزندانش را به آن سوی مرزها برساند. پسر6ساله روی دوش قاچاق‌بر بود و آنها کمی جلوتر حرکت می‌کردند اما ناگهان گروهی از گشتی‌های هنگ مرزی سر رسیدند. زن جوان و فرزندان خردسالش نه راه پس داشتند و نه راه پیش و پیش از آنکه بخواهند عکس‌العملی از خود نشان دهند مأموران زن جوان را بازداشت کردند. پسر سه‌ساله در آغوش مادرش بود اما قاچاق‌بر همراه پسر 6ساله فرار کردند و او پسربچه‌را رها کرد و پا به فرار گذاشت. مأموران فکرش را هم نمی‌کردند پسربچه بتواند زیاد دور شود اما وقتی به‌خودشان آمدند ردی از او وجود نداشت.

با اینکه مأموران هنگ مرزی زن جوان و پسر 3ساله‌اش را بازداشت کرده بودند اما هیچ سرنخی از پسر 6ساله نبود. در چنین شرایطی بود که از ساعت 11شب، 2تیم 10نفره از مأموران هنگ مرزی جست‌وجوی‌شان را برای یافتن پسر گمشده آغاز کردند. سرما به حدی زیاد بود که تحملش برای مأموران هم سخت بود و در این شرایط جان پسربچه در خطر بود. مأموران تا ساعت 2بامداد به جست‌وجوهای‌شان ادامه دادند اما نتوانستند او را پیدا کنند. به همین دلیل از هلال احمر درخواست کمک کردند.

هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست پسر 6ساله در آن موقع از شب کجاست و چه وضعیتی دارد. سجاد اسماعیل‌زاده، رئیس شعبه هلال احمر در شهرستان ماکو در این‌باره به همشهری می‌گوید:«عملیات جست‌وجو از ساعت 3بامداد آغاز شد. ما در قالب 2تیم و با 7نیرو جست‌وجو را آغاز کردیم. مهم‌ترین اولویت ما نجات جان پسربچه بود. چرا که در سرمای آن موقع از شب که حدود 15درجه زیر صفر و تحملش برای ما با تجهیزات کامل‌مان دشوار بود، قطعا پسر 6ساله نمی‌توانست دوام بیاورد.» وی ادامه می‌دهد:« ما بعد از حدود یک ساعت و نیم جست‌وجو موفق شدیم پسربچه را در فاصله 400متری از محلی که گم شده بود پیدا کنیم. او با صورت روی زمین افتاده بود و متأسفانه به‌دلیل سرما یخ زده و جانش را از دست داده بود. با این حال فورا او را به بیمارستان منتقل کردیم. اما در آنجا هم مرگ وی را تأیید و اعلام کردند چند ساعت از مرگش می‌گذرد.»

براساس این گزارش هم‌اکنون زن جوان و فرزند دیگرش در اختیار هنگ مرزی قرار دارند و تحقیقات برای روشن شدن علت تلاش او برای خروج غیرقانونی از کشور ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید