• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43960
+
-

لاف‌های چند صد هزار دلاری

بحران مالی استقلال در حالی است که فتحی اول فصل از درآمد کهکشانی ترانسفرها حرف می‌زد

لاف‌های چند صد هزار دلاری

شایعات در مورد بحران مالی استقلال بالاخره جنبه عینی پیدا کرد و تمرینات این تیم توسط بازیکنان تحریم شد. به این ترتیب حداقل تا لحظه تنظیم این مطلب، سفر آبی‌ها به دوحه و برگزاری اردوی تدارکاتی در قطر هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بازیکنان استقلال از عدم‌پرداخت مطالبات‌شان شاکی هستند و این شاید یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریتی امیرحسین فتحی از زمان شروع کارش بوده باشد. اتفاقا حرف زدن در مورد فتحی در این بزنگاه، چندان بیراه نیست. روزهای اولی که او مدیریت باشگاه را برعهده گرفته بود، انواع و اقسام خبرهای عجیب و غریب در مورد درآمدهای کهکشانی استقلال از رهگذر درایت او به انتشار می‌رسید.

به‌عنوان مثال همان روزها گفته شد استقلال فقط 600هزار دلار بابت ترانسفر مجید حسینی به ترابزون‌اسپور کاسب شده است؛ 400هزار دلار بابت رضایتنامه و 200هزار دلار هم برای حق رشد. همزمان در مورد مامه‌تیام هم از این حرف‌ها زده شد و فتحی و اطرافیانش مدعی شدند بابت صدور رضایتنامه این بازیکن برای عجمان امارات، 350هزار دلار دریافت کرده‌اند. انتقال امید نورافکن هم به شارلوا 50هزار دلار درآمد اولیه داشت که بنا به ادعای فتحی قرار شد حدود 240هزار دلار هم بابت حق رشد این بازیکن دریافت شود. تا همین‌جا اگر سرانگشتی حساب کنید، استقلالی‌ها بیش از یک‌میلیون دلار بابت ترانسفرهای اول فصل کسب درآمد کرده‌اند که این پول با احتساب درآمد بیش از 800هزار دلاری آبی‌ها از ناحیه حضور بازیکنان استقلال در جام‌جهانی، درآمد ارزی باشگاه را به بیش از 2میلیون دلار می‌رساند. آیا حالا و مقارن با بحران مالی استقلال، می‌شود سؤال کرد تکلیف این پول که با نوسانات ارزی می‌توانسته ارزشی بین 8تا 15میلیارد تومان داشته باشد چه شده؟

از دو حالت خارج نیست؛ یا فتحی در روزهای شروع کارش برای خوشایند هواداران کمی در مورد درآمدهای دلاری حاصل از ترانسفرها مبالغه کرده یا اینکه بخشی از این درآمد هنگفت صرف توافق با نویمایر و الحاجی گرو (2 بازیکن ناموفق که در زمان فتحی به استقلال آمدند) شده است. هر کدام از این دو مورد که صحیح باشد، یک نمره منفی اساسی در کارنامه فتحی و شرکا ثبت خواهد شد. فراموش نکنید 2میلیون دلار اصلا پول کمی نیست و معادل پاداش پرسپولیس بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید