• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 15 دی 1397
کد مطلب : 43432
+
-

نرده‌های نمازجمعه برچیده شد

حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری: ارتباط‌ها در نمازجمعه، صمیمی‌تر و دلنشین‌تر باشد

اولین نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری روز گذشته درحالی برگزار شد که نرده‌های میان مردم و مسئولان هم همزمان با «امامت جمعه» او در تهران برداشته شده بود. امام جمعه موقت جدید تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه به همین مسئله اشاره کرد و گفت: به‌نظر می‌رسید عزیزانمان از وجود میله‌های زیاد در محوطه نمازجمعه خشنود نیستند؛ لذا از ستاد برگزاری نمازجمعه خواهش کردم، دوستان حفاظت هم محبت کردند و 2ردیف از موانع برداشته شد. وی افزود: بخشی که باقی مانده، مورد نیاز هست که آن هم ان‌شاءالله اصلاح دقیق‌تری خواهد شد. به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری در ادامه گفت: چون در نمازجمعه دوستان علاقه‌مندند محیط دوستانه باشد، مسئولان هم همین احساس را دارند و خیلی از آقایان هم بین مردم نشستند.

هرقدر این ارتباط‌ها مخصوصا در محیط نماز صمیمی‌تر و دلنشین‌تر باشد، بهتر است. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به تصمیم امام جمعه موقت تهران برای برداشتن نرده‌های میان مردم و مسئولان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «خطیب جدید جمعه از کاهش نرده‌های حفاظتی در نمازجمعه تهران خبر داد. خبر خوبی بود. جامعه به همین خبرهای ساده هم امیدوار می‌شود. قرار نبود در جمهوری اسلامی طبقه جدید شکل بگیرد. دیروز شوخی جدی به همراهان حفاظتی‌ام می‌گفتم ما مسئولان کشور را 2 چیز کم اعتبار کرده؛ فرزندانمان و شماها!»

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری هفته گذشته از سوی رهبر انقلاب به امامت جمعه تهران منصوب شد. او دی‌ماه سال گذشته از سوی رهبر انقلاب اسلامی به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب شده بود.

انتقاد به موانع موجود در نمازجمعه مدتی است مورد بحث بسیاری از مردم و حتی کارشناسان دینی قرار گرفته است. محمدرضا زائری اخیرا در پستی که در اینستاگرام خود منتشر کرده با استقبال از انتخاب حجت‌الاسلام حاج علی اکبری برای نمازجمعه تهران نوشت: «کاش ایشان قبل از جمعه همین هفته دستور جمع کردن آن میله‌های منحوس آهنی را هم بدهند که این فاصله‌گذاری طبقاتی زشت هم از نمازجمعه تهران رخت بربندد و اندکی - اقلا به ظاهر - رایحه برادری و برابری نمازجمعه‌های اول انقلاب استشمام شود!»

حجت‌الاسلام سرلک هم در گفت‌وگو با خبر آنلاین گفته بود: تفتیش فیزیکی بدنی و وجود نرده‌ها جنبه قدسیت نماز جمعه را زیر سؤال برده است؛ البته باید عنوان شود که امنیت لازم است و باید این موضوع با دستگاه‌های ایکس‌ری تامین شود.

بهمن‌ماه سال گذشته  سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دستور داده بود نرده‌هایی که داخل مصلای اعظم امام(ره) تبریز، صف مسئولان را از مردم در نمازجمعه جدا می‌کند، برداشته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید