• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 13 دی 1397
کد مطلب : 43357
+
-

جای‌شما خالی!

13 ستاره‌ای که فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست دادند

جای‌شما خالی!

تنها تیم ملی ایران نیست که در آستانه جام ملت‌ها، با مصدومیت چند بازیکن مهم روبه‌رو شده است. همه تیم‌ها کم و بیش با این مشکل مواجه هستند اما بخش مهمی از غیبت ستاره‌ها در جام ملت‌ها به سلیقه مربیان و خط زدن نام‌های بزرگ از اردوهای ملی مربوط می‌شود. جام ملت‌های 2019 مثل همه تورنمنت‌های دیگر، غایبان سرشناسی دارد. ستاره‌هایی که حضورشان می‌توانست بازی‌ها را گرم‌تر، مهیج‌تر و تماشایی‌تر کند.
  عمر عبدالرحمان
انتقال گران‌قیمت به فوتبال عربستان برای نابغه اماراتی، چندان خوش‌یمن نبود. «عاموری» که 4‌سال قبل نقش مهمی در صعود غیرمنتظره امارات به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها داشت، این بار می‌توانست برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تری مبارزه کند اما پارگی رباط، فرصت حضور در تورنمنت را از ستاره تکنیکی و جذاب فوتبال امارات گرفت. برای کشوری که بعد از سال‌ها میزبانی جام ملت‌ها را به‌دست آورده، هیچ چیز تلخ‌تر از غیبت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازیکنش در جام نیست.
  علی الحبسی 
در یک دهه گذشته هیچ سنگربانی در فوتبال آسیا، دستاوردهای علی الحبسی را نداشته است. مردی که در بولتون، ویگان، برایتون و ردینگ دروازه‌بانی کرده و بعد از سال‌ها حضور در فوتبال انگلیس، به آسیا برگشته تا برای الهلال عربستان به میدان برود. او که در 37سالگی هنوز کلیدی‌ترین بازیکن عمان به‌شمار می‌رفت و بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز در اختیار داشت، در یکی از اردوهای ملی به‌شدت آسیب دید و سرانجام پیم فربیک چاره‌ای جز جایگزین کردن این گلر با یک سنگربان دیگر نداشت. 
  آرون موی
هافبک میانی باشگاه هادرسفیلد که مدتی نیز در عضویت منچسترسیتی قرار داشته است، از فهرست نهایی استرالیا برای جام ملت‌های آسیا کنار گذاشته شده و مصدومیت، اجازه نداده تا آرون به همراه ساکروس راهی اردوی امارات شود. تا همین چند روز قبل سرمربی استرالیا تاکید داشت که تا آخرین لحظه برای آرون صبر می‌کند و نام او را خط نمی‌زند اما آزمایش‌های نهایی نشان دادند این بازیکن برای ریکاوری به 6 هفته زمان نیاز دارد. در استرالیا، جیمز جگو جایگزین این بازیکن شده است.
  سعید عزت‌اللهی
حسرتِ بازی کردن یکی از مستعدترین ستاره‌های فوتبال ایران در جام ‌ملت‌های آسیا، هنوز هم ادامه دارد. 4سال قبل در جام ملت‌های استرالیا، سعید عزت‌اللهی هنوز ملی‌پوش نبود و حالا بعد از تجربه درخشان اولین جام‌جهانی، این هافبک به‌دلیل مصدومیت جام ملت‌ها را از دست داده است. بازیکن ایرانی باشگاه ردینگ، همواره مورد علاقه و اعتماد کارلوس کی‌روش قرار داشته و حالا پر کردن جای خالی او یک دغدغه بزرگ برای سرمربی پرتغالی خواهد بود. سعید بعد از جام جهانی زمان نسبتا زیادی را  برای انتخاب تیم جدید از دست داد و شاید این موضوع، تاثیر خاص خودش را در مصدومیت این بازیکن داشت. 
  لی‌سونگ وو
پس از درخشش در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی و نقش موثر لی سونگ وو در قهرمانی کره جنوبی، خیلی‌ها انتظار داشتند نام این بازیکن را در فهرست نهایی تیم بزرگسالان کره برای جام ملت‌های 2019 ببینند اما این اتفاق رخ نداد و او از لیست پایانی کنار گذاشته شد. این ستاره که سال‌ها در آکادمی بارسا بازی کرده و حالا در بیست‌سالگی به صورت ثابت برای باشگاه ورونا در ایتالیا به میدان می‌رود، یکی از آینده‌دارترین چهره‌های فوتبال کره جنوبی به شمار می‌رود اما باید جام ملت‌ها را از تلویزیون دنبال کند.
  فراس الخطیب
غیبت کاپیتان تیم ملی سوریه در جام‌ملت‌های 2019، بخشی از امیدهای تبدیل شدن این تیم به شگفتی‌ساز بزرگ جام را از بین می‎برد. آن‌ها البته همچنان در خط حمله عمر خریبین و عمر السوما را در اختیار دارند اما فراس پرتجربه‌ترین و محبوب‌ترین بازیکن این تیم به‌شمار می‌رفت. او بعد از به‌ثمر رساندن 29 گل در 62 بازی ملی، حالا یکی از بزنگاه‌های مهم تاریخ تیم ملی سوریه را از دست داده است. 
  تاکاشی اینوی
در میان چهره‌های بزرگی که از فهرست تیم ملی ژاپن برای جام ملت‌ها کنار گذشته شده‌اند، نام تاکاشی اینوی نیز دیده می‎شود. ستاره‌ای که در لالیگا تجربه گل زدن به بارسلونا با پیراهن ایبار را دارد. اینوی حالا در رئال بتیس توپ می‌زند و البته فصل درخشانی را پشت‌سر نگذاشته است. رقابت در تیم سامورایی‌ها در بالاترین سطح ممکن دنبال می‌شود و اینوی موفق نشده در این رقابت، نظر مثبت سرمربی این تیم را برای دعوت شدن به اردوی تیم ملی جلب کند. 
  جاستین میرام 
جاستین میرام در میشیگان آمریکا متولد شده و همه سال‌های فوتبالش را در ام‌ال‌اس پشت سر گذاشته است. با این وجود او تصمیم گرفت در رده ملی سرزمین پدری‌اش را دنبال کند و برای عراق به میدان برود. میرام از سال2014 در عضویت تیم ملی عراق است. مصدومیت، شانس حضور او در جام ملت‌‌های 2019 را گرفته و نام این بازیکن در فهرست تیم ملی عراق دیده نخواهد شد. 
  نام تائه هی
هواداران فوتبال باشگاهی در آسیا، این بازیکن را به‌خوبی می‌شناسند. بازیکنی که 8فصل اخیر را در باشگاه الدحیل قطر سپری کرده است. او با وجود درخشش در رده باشگاهی، حالا جایی در تیم ملی کره ندارد. این بازیکن در آخرین اردوی آماده‌سازی برای جام ملت‌ها حاضر بود و حتی دروازه ازبکستان را نیز در یک دیدار تدارکاتی باز کرد اما سرانجام با قلم قرمز سرمربی‌اش مواجه شد و شانس همراهی با کره در جام ملت‌ها را از دست داد. 
  شینجی اوکازاکی
ستاره ژاپنی لستر در یکی از عجیب‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ جزیره نقش مهمی ایفا کرد. شینجی این فصل از آمادگی مطلوب به دور بود اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد در شرایطی که فوروارد ژاپنی نیوکسل به جام ملت‌ها دعوت می‌شد، این بازیکن خط بخورد و مهم‌‌ترین تورنمنت فوتبال آسیا را به سادگی از دست بدهد. 
  اسماعیل محمد
اسماعیل محمد یکی دیگر از چهره‌های سرشناس باشگاه الدحیل قطر است که جام ملت‌ها را از دست می‌دهد. او در یک سال گذشته چند بار با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده و سرانجام نتوانسته برای قرارگرفتن در اردوی قطر، به آمادگی مطلوب برسد. مرد شماره 7 الدحیل، در فهرست 23 نفره سرمربی عنابی‌ها نیست و در این بازه زمانی به تمرین برای رسیدن به آمادگی گذشته‌اش خواهد پرداخت.  
  یوما سوزوکی
فاصله قهرمانی آسیا، قرار گرفتن در فهرست مرد‌های سال فوتبال قاره و خط خوردن از تیم ملی برای یوما سوزوکی بسیار کوتاه بود. مهاجم مورعلاقه ای.اف.سی، مثل همه مهره‌های دیگر کاشیما از تیم ملی خط خورده تا باشگاه قهرمان آسیا، حتی یک نماینده در تیم ملی ژاپن نداشته باشد.
  دنیل ارزانی
دنیل ارزانی یکی دیگر از ستاره‌هایی است که جام را به دلیل مصدومیت از دست داده است. بازیکنی که در نقل‌و‌انتقالات تابستانی از ملبورن‌سیتی استرالیا به منچسترسیتی انگلیس منتقل شد و پس از آن به سلتیک اسکاتلند قرض داده شد، غایب بزرگ مدافع عنوان قهرمانی خواهد بود. استرالیایی برای موفقیت در امارات روی درخشش این وینگر ایرانی الاصل حسابی ویژه باز کرده بودند اما او در نهایت شانس حضور در مهم‌ترین تورنمنت قاره را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید