• پنج شنبه 29 شهریور 1403
  • الْخَمِيس 15 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 19
چهار شنبه 30 آبان 1397
کد مطلب : 38368
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NnzD
+
-

اخبار

      بوستان «مسافر» به بهره‌برداری می‌رسد


بوستان «مسافر» در ورودی شمال شرق پایتخت به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار منطقه۴ دراین‌باره گفت: «با توجه به اینکه هر سال مسافران زیادی از ضلع شمال شرقی منطقه و بزرگراه شهید بابایی وارد پایتخت می‌شوند و در حاشیه اراضی جنگلکاری شده غزال توقف می‌کنند، بوستان مسافر برای اسکان موقت آنها و ایجاد بستری ایمن برای استراحت مسافران به بهره‌برداری می‌رسد.» «سیدعلیرضا حسینی» افزود: «ساخت و آماده‌سازی این بوستان به مساحت 9هزارمترمربع با ایجاد معابر مناسب، توسعه فضاهای نشیمن، جانمایی نیمکت، آلاچیق و سکو انجام شده و پیش‌بینی می‌شود این بوستان قبل از پایان سال افتتاح شود تا منطقه 4 در تعطیلات نوروز 1398 میزبان مسافران باشد.»

      بازگشایی مجدد مراکز شهربانوی منطقه 8

مراکز شهربانوی منطقه ۸ بعد از تعطیلی موقت، اوایل آذر افتتاح می‌شود. مدیر اداره بانوان شهرداری منطقه دراین‌باره گفت: «2 مرکز شهربانوی منطقه 8 که از چند ماه پیش برای بهسازی و بازسازی ساختمان تعطیل شده بود، اوایل آذر به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسند.» «شقایق بیداری» درباره تجهیز و بازسازی این مراکز افزود: «تجهیز و فضاسازی متناسب با فعالیت بانوان و بهسازی سیستم تأسیسات و... از جمله اقدامات انجام شده در زمینه افزایش ظرفیت و ارتقای کیفیت خدمات به بانوان در مجموعه‌های شهربانو است.» مدیر اداره بانوان درباره افزایش خدمات این 2 مرکز نیز گفت: «همچنین با کمک مراکز مردم‌نهاد برنامه‌هایی برای توان‌افزایی بانوان تدارک دیده شده است. این میان ایجاد پاتوق سالمندان با هدف پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و سایر بیماری‌های روحی و جسمی در دستور کار بهره‌برداران جدید این مراکز قرار دارد.»

      آموزش رایگان حقوق خانواده به بانوان و دختران



کارگاه‌های آموزشی رایگان «آشنایی بانوان و دختران با حقوق خانواده» برای نخستین بار برگزار می‌شود. مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه دراین‌باره گفت: «این کارگاه‌ها با هدف تحکیم بنیان خانواده، ارتقای آگاهی بانوان و دختران با عناوینی چون «حقوق متقابل زوجین»، «حقوق دختران در نوجوانی»، «‌‌حقوق دختران در ازدواج» و«حق اولاد» در مجتمع فرهنگی شهربانو برگزار خواهدشد.» «زیبا علیرضایی» افزود: «علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی که یکشنبه‌ها برای بانوان و دوشنبه‌ها ویژه دختران و زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری برپا می‌شود، می‌توانند از ساعت 16 تا 18به خیابان 30 متری نیروی هوایی، جنب ایستگاه مترو شهید کلاهدوز مراجعه کنند یا با شماره 77429559 تماس بگیرند.

          عدد خبر             

۶ دوربین برای کنترل فعالیت تاکسی‌های خطوط پایانه رسالت و جلوگیری از ورود مسافربرهای شخصی به محدوده این مجموعه تا پایان سال در بخش شرقی این پایانه نصب خواهد شد. 

۴ بازار میوه و تره‌بار تا پایان سال در محله‌های مجیدیه، تسلیحات، وحیدیه و فدک منطقه ۸ آماده بهره‌برداری می‌شود. 

755 مخزن پسماند خشک میان مجتمع‌های مسکونی و واحدهای تجاری نواحی چهارگانه منطقه 13 توزیع می‌شود. این کار با هدف نهادینه کردن فرهنگ بازیافت میان شهروندان و اهمیت تفکیک پسماند خشک از مبدأ انجام خواهد‌ شد. 

300‌ مترمربع از مسیر اتوبوس‌های تندرو، حد فاصل بزرگراه امام علی(ع) تا خیابان امیرسلیمانی منطقه14 بهسازی می‌شود. 

          خبر کوتاه            

رقابت بانوان ورزشکار / نهمین دوره المپیاد آمادگی جسمانی بانوان پایتخت، اول آذر در مجموعه ورزشی جشنواره منطقه4 برگزار می‌شود. این المپیاد با حضور 154 بانوی ورزشکار از مناطق 22گانه در ۷ رده سنی انجام و تیم‌ها با همدیگر رقابت می‌کنند. 

ساخت پارکینگ طبقاتی/محله شیوا صاحب پارکینگ طبقاتی می‌شود. به گفته «سعید سراج» معاون حمل‌ونقل‌وترافیک شهردار منطقه14، با توجه به ترافیک سنگین این خیابان و نبود جای پارک در معابر اینجا‌، پارکینگ‌ طبقاتی ساخته می شود.

تبادل کتاب / طرح «تبادل کتاب» در کتابخانه‌های منطقه 8 در حال اجراست. در این طرح شهروندان کتاب‌های کهنه خود را با کتاب‌های کتابخانه‌ها عوض می‌کنند. برای کسب اطلاعات می‌توانید با شماره 77841376 تماس بگیرید. 

افزایش مساحت بوستان نیما /با اتصال زمین متروکه انتهای خیابان اقدسی به بوستان نیما در محله آشتیانی منطقه 13، مساحت این بوستان افزایش می‌یابد. به گفته «امیر بهدادفرد» دبیر شورایاری، این زمین قبلا محل تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌ها بود. 

گفت‌وگو در شهر / ویژه برنامه «گفت‌وگو در شهر» هر روز در بوستان‌های منطقه15 اجرا می‌شود. این برنامه در زمینه سلامت روان جوانان و با هدف ارتقای سلامت روان نوجوانان و جوانان و پیشگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی در محله‌ها انجام می‌شود. 

ورزش رایگان/ افراد کم‌درآمد منطقه15 در مجموعه ورزشی مهر خاوران از خدمات ورزشی رایگان بهره‌مند می‌شوند. این طرح با هدف بهره‌مندی نیازمندان از امکانات ورزشی تدارک دیده شده است. 
این مجموعه ورزشی در خیابان خاوران، خیابان خوب‌بخت قرار دارد. 

          چند خط خبر           

منطقه 4‌ بازار میوه و‌تره‌بار شماره 2 محله حکیمیه به میدان والفجر منتقل می‌شود. شهرداری برای ساخت این بازار زمینی را اختصاص داده که در صورت تأمین بودجه تا یک سال آینده ایجاد خواهد شد. 
منطقه 13 یک کلانتری جدید در محله صفا با هدف کاهش جرائم و افزایش امنیت با همکاری فرمانداری و پیگیری شورایاران ساخته خواهدشد. 
منطقه۱۵‌ کانون‌ گردشگری شهرداری منطقه 15تورهای فرهنگی، زیارتی و سیاحتی برگزار می‌کند. علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این برنامه می‌توانند به شهرداری منطقه در ابتدای خیابان خاوران مراجعه کنند. 
منطقه 4‌  حفره‌های هفت‌ضلعی بدنه پل بزرگراه شهیدزین‌الدین در محدوده خیابان استخر که محل اسکان معتادان بود، مسدود می‌شود. 
منطقه 8‌  صف انتظار مراجعان مرکز معاینه‌فنی دماوند با هدف روان‌سازی ترافیک سه‌راه تهرانپارس، تا یک ماه آینده از خیابان دماوند به کنار بزرگراه شهید یاسینی منتقل می‌شود. 
منطقه 13 کلاس آموزش موسیقی ویژه کودکان اوتیسم با هدف تقویت تمرکز و حافظه آنها در سرای محله حافظیه در بوستان پیروزی برگزار می‌شود. این افراد در مرحله نخست با نت‌خوانی و نت‌نویسی و در مراحل بعد با‌ سازها آشنا می‌شوند. 
منطقه 14 مشترکان کم‌مصرف اداره آب و فاضلاب منطقه 4 تجلیل و اقلام تشویقی مانند وسایل کاهنده مصرف آب دریافت می‌کنند. 
منطقه۱۵‌ کارگاه تهیه کتاب شامل مراحل صحافی، نویسندگی، صفحه‌آرایی و فهرست‌نویسی در مجتمع فرهنگی شهیدان جعفری‌نژاد برگزار می‌شود. این مجتمع فرهنگی در انتهای سه‌راه هاشم‌آّباد قرار دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید