• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 28 آبان 1397
کد مطلب : 37975
+
-

رأی نمی دادید بهتر بود

بعد از اتفاقات جنجالی بازی پرسپولیس برابر سایپا، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احکام خود را درخصوص این دیدار اعلام کرد. پیش از این به‌خاطر بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا اعلام این رأی را به تعویق بیندازد اما درست یک روز پیش از بازی سرخپوشان برابر پیکان این کمیته رأی خود را اعلام کرد.
در رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام شده: «دیدار تیم‌های سایپای تهران و پرسپولیس در هفته دهم روز 3 آبان‌ماه در ورزشگاه تختی برگزار شد که از سوی محمد دایی، مربی تیم سایپا تهران تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرمسئولانه و اعتراض به داور که منجر به اخراجش شد، رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد. مهرداد کفشگری و رضا اسدی، بازیکنان تیم سایپای تهران به‌دلیل درگیری با بازیکنان تیم مقابل که از داخل زمین تا رختکن ادامه داشت، هر نفر به توبیخ کتبی و پرداخت 30میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. شجاع خلیل‌زاده و رادوشوویچ، بازیکنان تیم پرسپولیس به‌دلیل درگیری با بازیکنان تیم مقابل که از داخل زمین تا رختکن ادامه داشت، هر نفر به توبیخ کتبی و پرداخت 30میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. تیم پرسپولیس به‌خاطر فحاشی تماشاگرانش و پرتاب بطری به سمت داور به پرداخت 100میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.» اما رأی کمیته انضباطی در شرایطی اعلام شده که این رأی با ابهامات زیادی همراه بوده است.
  چه خبر از علی دایی؟
رأی کمیته انضباطی در شرایطی اعلام شده که هیچ نامی از علی دایی در این رأی دیده نمی‌شود. این در حالی است که علی‌دایی یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در آن درگیری داشت و بعد از درگیری با رادو با یکی از خبرنگاران و یکی از نیروهای یگان ویژه هم درگیر شد و حتی شنیده می‌شود که علی دایی به‌صورت آنها سیلی زده است. اما کمیته انضباطی نه‌تنها علی دایی را محروم نکرده، حتی برای دلخوشی او را توبیخ هم نکرده است.
  مماشات با شجاع و رادو
در رأی کمیته انضباطی 2‌بازیکن پرسپولیس یعنی شجاع خلیل‌زاده و رادو دروازه‌بان دوم پرسپولیس تنها 3میلیون جریمه شده‌اند. این در حالی است که شجاع خلیل‌زاده نخستین‌بار نیست با بازیکنان حریف درگیر می‌شود و رادو هم به‌نظر می‌رسد فقط به‌خاطر کمبود بازیکنان پرسپولیس محروم نشده است.
  بارانی در رفت
در درگیری بازی پرسپولیس برابر سایپا یکی از عوامل اصلی این درگیری صادق بارانی بود؛ بازیکنی که سابقه درگیری با بازیکنان پرسپولیس و حتی کریم باقری را در کارنامه خود دارد اما کمیته انضباطی تنها کفشگری و اسدی را متهم  شناخت و آنها را نیز مانند بازیکنان پرسپولیس تنها 3میلیون جریمه کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید