• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37745
+
-

اخبار

      کمبود مسجد در 3 محله منطقه6


محله‌های ولی‌عصر(عج)، سنایی و یوسف‌آباد در قلب پایتخت مسجد ندارند. دبیر شورایاری محله سنایی در این‌باره می‌گوید: «نبود زمین، مهم‌ترین دلیل برای ساخته نشدن مساجد محلی در این تکه از پایتخت است. محله سنایی نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با تملک زمین، در محله مسجد بسازیم.» به گفته «علی محمدی»‌‌ تردد بالای شهروندانی که برای انجام امور اداری خود به منطقه می‌آیند، ضرورت وجود مسجد در محله‌های منطقه را دوچندان کرده است: «مدت‌ها است از مسئولان درخواست کرده‌ایم در صورت امکان، یکی از ساختمان‌های قدیمی محله را که در اختیار شهرداری است، برای ساخت مسجد در اختیار خیّران محلی بگذارند. مسئولان چندین بار وعده پیگیری موضوع را داده‌اند اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.» او می‌افزاید: «خیّران متعهد هستند در صورت واگذاری ساختمان از سوی شهرداری، آن را تجهیز و برای برپایی نمازجماعت آماده کنند.»

      دبیرستان شهید بیات رخت نو بر تن می کند 

دبیرستان شهید «بیات» با همت یک خیّر مدرسه‌ساز، تخریب و ساخته می‌شود. «قربانعلی منافی» رئیس انجمن خیّران مدرسه‌ساز منطقه10 گفت: «دبیرستان شهید بیات قدمتی 40 ساله دارد و از جمله مدارس فرسوده منطقه به شمار می‌رود. پس از تخریب بنای قدیمی این واحد آموزشی، دانش‌آموزان می‌توانند در سال تحصیلی جدید در مدرسه نوساز تحصیل کنند.» پیش‌بینی می‌شود برای ساخت این واحد آموزشی، 40 میلیارد ریال هزینه شود. 

      جمع‌آوری شبانه زباله از بازار تهران 



عرض کم معابر در «بازار» و محدودیت ورود خودروهای جمع‌آوری زباله به داخل آن سبب شده است جمع‌آوری زباله‌ها از محدوده بازاربه شب‌ها موکول شود. شهردار ناحیه 3 منطقه 12 با اعلام این خبر افزود: «اکنون 64 هزار واحد صنفی در این محدوده فعالند که روزانه 25 تن زباله تولید می‌کنند. برای جلوگیری از رها کردن زباله در بازار، 90 مخزن فلزی هزارو  100لیتری و 250 سطل تفکیک زباله خشک از ‌تر در نقاط مختلف بازار جانمایی و نصب شده است.» به گفته «‌‌محسن حاتمی‌» آموزش به کاسبان و برنامه‌ریزی برای نصب مخزن‌های بیشتر جمع‌آوری زباله در دستور کار شهرداری است: «تلاش کرده‌ایم با استفاده از توان تشکل‌های مردم نهاد، گام‌هایی را برای جلب مشارکت مردم در نظافت بهتر بازار تهران برداریم. در این راستا تاکنون در 2 پویش مردمی، طرح «نظافت بازار» اجرا شده است.» 

   عدد خبر                     

14 سینما، 16 تالار و مرکز فرهنگی در قلب پایتخت فعال است. بیشترین سینماها در محدوده محله‌های کشاورز، وصال و ولی‌عصر(عج) و ساعی قرار دارند. 
3027 پلاک در محله‌های ایران و آبشار وجود دارد. از این تعداد 453 پلاک فرسوده است. برای نوسازی این واحدها، از سوی سازمان نوسازی شهر تهران مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است. 
65 غرفه در پارک ساعی سوغات اقوام را عرضه می کنند. این غرفه‌ها از ششم آبان ماه تا ششم آذر ماه همه روزه از ساعت 9:30 تا 23 برپاست. 
10 خیّر به‌صورت مستمر با مجمع خیّران مدرسه‌ساز منطقه 10 همکاری می‌کنند، زیرا 40 درصد مدارس این منطقه فرسوده است. 

   خبر چند خطی             

      به مناسبت روز «وقف» نمایشگاه «روزگارآقای واقف، زندگی وزمانه حاج حسین آقاملک به روایت اسناد و تصاویر» در موزه ملی ملک در منطقه 12 دایر شده است. نمایشگاه از پانزدهم آبان‌ماه تا پانزدهم آذر ماه در میدان امام خمینی(ره) برپاست. 

      برای ایمنی‌‌ تردد عابران در منطقه 10، خط عابرپیاده در خیابان‌های قزوین، شهید عرب، شهید رنجبر، جیحون و بی.آر.تی شهید نواب انجام و علائم ایمنی و سرعتکاه در این معابر نصب شد. 

      «محسن پورسید آقایی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، برافزایش تعداد موتورسیکلت‌های برقی محدوده بازار تهران به هزاردستگاه، تا پایان سال جاری تأکید کرد. 

   خبر کوتاه                  

آغاز به کار خانه محیط‌زیست در منطقه 10 / «خانه محیط زیست» با مشارکت شهروندان برای دوستداران محیط‌زیست در موزه هفت‌چنار آغاز به کار کرد. ارائه ایده‌هایی برای کاهش آلودگی آب و هوا و تولید زباله و... از برنامه‌های این خانه است. 

کمک هزینه خرید دارو برای نیازمندان / «سارا غلامی» مدیر داخلی مؤسسه «مهر تاک» گفت: «بیمارانی که توان مالی برای تهیه دارو ندارند می‌توانند با ارائه نسخه به این مؤسسه به نشانی خیابان مولوی، ایستگاه سعادت، کوچه ذکایی آقا، پلاک 47 مراجعه کنند.» 

کلاس‌های راز شاد زیستن / کلاس‌های شاد زیستن برای سالمندان محله شیخ هادی در منطقه 11 برگزار می‌شود. خدمات مشاوره و انجام بازی‌های مفرح، برنامه‌های پیش‌بینی شده این کلاس‌هاست. سالمندان برای شرکت در کلاس‌ها به شماره 66954683 زنگ بزنند. 

کسبه بازار حامی توسعه پیاده‌راه / شهردار منطقه 12: «بخش قابل توجهی از معابر حساس قلب تاریخی تهران به پیاده‌راه تبدیل شده است. اکنون کاسبان به ویژگی‌های پیاده‌راه آگاهند و متقاضی توسعه آن در دل محله‌ها و شبکه‌های مویرگی محلی شده‌اند.»

کارگاه تخصصی آموزش کسب و کار مجازی / فرهنگسرای فن‌آوری اطلاعات با هدف حمایت از کسب و کارهای اینترنتی کلاس آموزشی برگزار می‌کند. علاقه‌مندان با شماره 66902125 تماس بگیرند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید