• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37666
+
-

بدرقه پیکر نوربخش و تاج‌الدین در گرگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون حقوقی و امور مجلس این سازمان در سفر به گلستان پنجشنبه هفته گذشته بر اثر تصادف جان خود را ازدست دادند

حادثه
بدرقه پیکر نوربخش و تاج‌الدین در گرگان

مراسم ادای احترام و بدرقه پیکر مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی کشور با حضور وزیر کار در گرگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم ساعت 8 و 30 دقیقه جمعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار گلستان، مسئولان وزارتخانه تعاون، مسئولان گلستان، مردم استان و «علی ربیعی»، وزیر سابق کار در مقابل بیمارستان حکیم جرجانی گرگان برگزار شد.

«سید محمدتقی نوربخش»، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و «عبدالرحمن تاج‌الدین» معاون حقوقی و امور مجلس این سازمان که به همراه «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی به گلستان سفر کرده بودند، در سانحه تصادف دچار مصدومیت شدید شدند و با وجود تلاش پزشکان، درگذشتند.

به گفته پزشکان بیمارستان حکیم جرجانی گرگان، این مصدومان دچار ترومای شدید و خونریزی داخلی شده بودند، به همین دلیل درمان پزشکان در اتاق عمل به مدت 2 ساعت به نتیجه نرسید و هر دو مصدوم فوت کردند.


تقاطع های خطرناک در گلستان

استاندار گلستان در مراسم بدرقه پیکر مرحومان نوربخش و تاج‌الدین با بیان اینکه در شورای ترافیک بر خطرناک بودن تقاطع‌های جاده‌ای گلستان تاکید شده بود، گفت: میزبان خوبی نبودیم و این حادثه دردناک را به خانواده آنها تسلیت می‌گویم.
«سید مناف هاشمی» در مراسم تشییع پیکر مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی در گرگان اظهار کرد: این دو بزرگوار شهادت‌گونه رفتند و این حادثه در راه خدمت به مردم برایشان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه امیدوارم چنین حوادثی را شاهد نباشیم، افزود: اصرار مرحوم نوربخش بود که من از بیمارستان تامین اجتماعی بازدید کنم و بعد از بازدید از دو پروژه در علی‌آباد به آنجا رسیدم.

هاشمی با بیان این‌که پشت تقاطع‌های مرگ گلستان این اتفاق افتاد، گفت: در شورای ترافیک تصویب کردیم که تقاطع‌های خطرناکی داریم، اما با فشار راهنمایی و رانندگی فقط از ۱۸۶ کشته به ۱۳۴ کشته رسیده بودیم. این مسئول درباره حادثه هم بیان کرد: بعد از توقف ماشین در دوربرگردان، تریلر سرعت بالایی داشت، دید را کور کرد و این اتفاق افتاد.
استاندار تصریح کرد: از بزرگی و خالص بودن این دو بزرگوار اطلاعی نداشتم و تازه متوجه شده ام نصف حقوق خود را هم نمی‌گرفتند.
 

نوربخش، پزشکی نام‌آشنا و خدوم بود

امام جمعه موقت گرگان هم در مراسم تشییع اظهار کرد: این ضایعه را به رئیس‌جمهور، وزیر تعاون و مردم تسلیت عرض می‌کنم.حجت‌الاسلام «قاسم لیوانی» افزود: آنها با توجه به پروژه‌هایی که افتتاح و کلنگ‌زنی کردند، در خدمت مردم بودند و به این نیت سفر کردند.وی گفت: نوربخش چهره‌ای آشنا برای مردم کشور بود و هفته‌ای یک بار بیماران را رایگان معالجه می‌کرد، وی دست پاک و خدوم بود.حجت‌الاسلام لیوانی تصریح کرد: برای مردم گلستان این حادثه دردناک بود و شاید برخی احساس کنند ما میزبان خوبی نبودیم.


ترومای شدید حادثه‌دیدگان

 در همین حال «موسوی»، رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان بعد از این حادثه گفت: آقای تاج‌الدین وضعیت بسیار بسیار بدی داشت. تیمی که کار احیا را آغاز کرده بود به مدت 2 ساعت در اتاق عمل اقدامات درمانی را انجام داد، اما متأسفانه ایشان و آقای نوربخش ضربات شدیدی از ناحیه جمجمه دیده بودند. 

وی بیان کرد: ترومای شدید همه اعضا و جوارح را درگیر می‌کند و آقای نوربخش هم دچار خونریزی داخلی شده بود.
«پاکدامن» مدیر روابط عمومی این بیمارستان نیز در این‌باره گفت: این تصادف در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان و در بریدگی «شصت‎کلا» اتفاق افتاد.

«موسی بی‌باک» مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز اظهار کرد: این مسئولان برای بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و نیز افتتاح پروژه‌ها به گلستان سفر کرده بودند.


حال «حنیف» رضایت‌بخش است

دکتر «کمال غریبی»، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت «خلیل حنیف» مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیمارستان 5 آذر گرگان رضایت‌بخش است.  همچنین مراسم تشییع جنازه مرحومان نوربخش و تاج‌الدین مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی کشور در ساعت 13 جمعه در تهران و از مقابل بیمارستان میلاد برگزار شد.


پیام‌های تسلیت رئیس جمهوری، رئیس مجلس و دیگر  مسئولان کشوری و استانی

 «حسن روحانی» رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعی از مقامات دولت و استاندار گلستان در پیام‌های جداگانه درگذشت مرحومان نوربخش و تاج‌الدین را تسلیت گفتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید