• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 24 آبان 1397
کد مطلب : 37617
+
-

نبض افزایش قیمت‌خودرو تندتر شد

‌خودرو
نبض افزایش قیمت‌خودرو تندتر شد

مناقشه افزایش رسمی قیمت خودروهای داخلی و کاهش شدید عرضه این خودروها در بازار موجب بالا گرفتن تب افزایش قیمت‌ها در حاشیه بازار خودرو شد. 
به‌گزارش همشهری، بررسی قیمت دیروز خودروهای پرتقاضای تولید داخل و مشترک در بازار آزاد نسبت به ابتدای هفته جاری حاکی از رشد چند برابری قیمت برخی‌ خودروهای پرتقاضایی است که روند افزایش قیمت آن از هفته گذشته آغاز شده بود. دیروز محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت از اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی تا اوایل هفته آینده خبر داده بود اما خبر دقیق‌تر این که قرار است رضا رحمانی، وزیر صنعت در جلسه‌شنبه یا یکشنبه هفته آینده شورای مشورتی خود دیدگاه‌های موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو را بشنود. محسن صالحی‌نیا با بیان اینکه پیشنهادهای قیمتی خودروسازان متغیر است، افزود: در جلسه شورای مشورتی، سازمان حمایت با توجه به وظایف ذاتی خود حتما روی قیمت تمام‌شده نظر خواهد داد و شورای رقابت نیز از منظر فرمول تعیین قیمت دیدگاه‌های خود را مطرح خواهد کرد.

   رشد تا 6 میلیون تومان

در بازار آزاد دیروز خودرو قیمت رنو ساندرو استپ وی با افزایش 6میلیون تومانی به 137میلیون تومان رسید. قیمت این خودرو در برخی فروشگاه‌های اینترنتی مجازی از مرز 141میلیون تومان نیز عبور کرد. قیمت پراید 111نیز به مرز 38میلیون رسید اما پراید 131در مرز قیمتی 34میلیون تومان ابتدای هفته باقی ماند. پژو207 اتوماتیک نیز که در چند روز اخیر اخباری مبنی بر رسیدن قیمت رسمی آن به مرز 110میلیون تومان در ایران خودرو اعلام شده بود، در بازار آزاد با قیمت 115میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شد. با وجود این قیمت انواع پژو، سمند و تیبای معمولی تفاوت چندانی نسبت به هفته گذشته نداشته است. بررسی قیمت پیشنهادی در آگهی‌های برخی فروشگاه‌های فضای مجازی بیانگر آن است که، قیمت‌های متفاوتی اعلام شده که به‌مراتب از قیمت‌های حاشیه بازار خودرو بالاتر است به‌نحوی که قیمت رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک سفید از 137 تا 142میلیون تومان در نوسان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید