• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37440
+
-

این مرد حرف نمی‌زند

این مرد حرف نمی‌زند

الکسیس سانچس آدم خاصی است. او کلا گوشه‌گیر است و سرش به‌کار خودش است. درست به‌اندازه مجسمه‌اش در شهر زادگاهش، توکوپیا در شیلی ساکت است. وقتی برای هواوی تبلیغ می‌کند و در کلیپ گروه بلوندی، بند آمریکایی در آهنگ «یک راه یا راهی دیگر»

حاضر می‌شود هم انگار در خلوت خودش دست‌وپا می‌زند. بهترین دوستانش دو سگ غول‌پیکر هستند به نام‌های اتم و اومبر که آن‌قدر معروف شده‌اند که عکس آنها در بیلبوردهای تبلیغاتی در سانتیاگو-پایتخت شیلی- هم دیده می‌شود. اسم اتم را از یکی از کاراکترهای فیلم پولاد ناب برداشته که یک ربوت ظاهرا بی‌خاصیت در این فیلم بود و اومبر هم از نام برادرش استخراج شده! الکسیس گفته اومبر او را به یاد برادر مهربانش اومبرتو می‌انداخت و برای همین مخفف نام او را روی سگ دومش گذاشت. هر دو یعنی سگ دوم و برادر الکسیس علاوه بر مهربان بودن، گربه خانگی هستند به این معنا که دوست ندارند زیاد از خانه بیرون بروند و ترجیح می‌دهند به‌جای آن از تلویزیون فوتبال تماشا کنند. این دو سگ حساب اینستاگرام هم دارند و برای خودشان کلی معروف‌اند. الکسیس که همه وقت خود را به سگ‌ها اختصاص داده، در دنیای بیرون و در زمین فوتبال دوستی ندارد. در آرسنال هم که بود خیلی مواقع در شادی‌های بعد از گل‌ها شرکت نمی‌کرد و همین بهانه‌ای می‌شد برای منتقدان که به او انگ بی‌تعصبی بزنند.

هر چه بود سانچس در ژانویه سال قبل آرسنال را به‌صورت آزاد ترک کرد و به منچستر رفت. او با میخیتاریان معاوضه شد اما دستمزدش در لیگ برتر رکورد زد. او هفته‌ای 505هزار پوند در منچستر می‌گیرد تا روی نیمکت بنشیند. نشریات انگلیسی گزارش داده‌اند که برخی منابع نزدیک به باشگاه منچستریونایتد فاش کرده‌اند این بازیکن با همبازیانش در اولدترافورد هم حرف نمی‌زند و کلا کاری به کسی ندارد. روزنامه میرر مدعی است که الکسیس فقط با 3بازیکن تیمش حاضر است حرف بزند. این سه بازیکن خوشبخت(!) داوید دخه‌آ، خوان ماتا و روملو لوکاکو هستند که دو تای اولی اسپانیایی‌زبان و هر سه خارجی هستند. او استعداد زبان خوبی ندارد و چون علاقه زیادی هم به حرف زدن با دیگران ندارد انگلیسی‌اش اصلا خوب نیست. در آرسنال هم با همین مشکل روبه‌رو بود. حتی برخی هواداران آرسنال در شرح عکسی از او کنار ونگر درحالی‌که داشت به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین می‌رفت شرح نوشته بودند که ونگر حرف‌های خودش را می‌زند و سانچس هم کارهای خودش را قرار است در زمین انجام دهد. البته آدم‌گریز بودن تنها مشکل او نیست.

تایم گزارش داده که او احساس تنهایی هم می‌کند و قصد دارد در آستانه 30سالگی لیگ کشوری دیگر را تجربه کند و به پاری‌سن‌ژرمن برود. شاید این انتقال در همین نقل‌وانتقالات زمستانی انجام شود و مورینیو دوست دارد به‌جای او ایوان پریشیچ، ملی‌پوش کروات تیم اینتر را به تئاتر رویاها بیاورد. الکسیس سانچس در 166بازی برای آرسنال 80گل و 45پاس‌گل را ثبت کرده بود اما در 20بازی برای یونایتد فقط سه‌بار موفق به گلزنی شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید