• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 19 آبان 1397
کد مطلب : 36899
+
-

خاشقجی قربانی ایران اینترنشنال شد؟

خاشقجی قربانی ایران اینترنشنال شد؟


مطرح کردن این موضوع که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، به‌خاطر افشای ارتباط مالی شبکه ایران اینترنشنال و خاندان سعودی کشته شده، ابعاد جدیدی به این پرونده جنجالی داده است.

سعید کمالی دهقان، روزنامه‌نگار ایرانی روزنامه انگلیسی گاردین که پیش‌تر در 2 گزارش به نقل از منابع آگاه نوشته بود، شبکه ایران اینترنشنال توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و سعود القحطانی، مشاور بانفوذ او بنیان گذاشته شده، دیروز در توییتر تأیید کرد که خاشقجی به‌خاطر صحبت تلفنی با او کشته شده است. چند توییت کمالی دهقان در این باره، ساعاتی بعد از انتشار، از صفحه او حذف شدند. این روزنامه‌نگار در توییت خود نوشته بود که خاشقجی صبح 26سپتامبر (تقریبا یک هفته قبل از قتل در کنسولگری عربستان در استانبول)، با او تلفنی از استانبول صحبت کرده بود. او در توییت‌های بعدی، نوشته بود که منتظر تأیید توییت خود از سوی ترکیه و گاردین است. این توییت‌ها، توجه زیادی را به‌خود جلب کرد و درحالی‌که برخی نظریه هک شدن اکانت این روزنامه‌نگار را مطرح کردند، برخی دیگر از خطر جانی احتمالی‌ای که او را تهدید می‌کند صحبت کردند. در همین باره، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلیس هم دیروز در توییتر نوشت: « آقای کمالی دهقان خبرنگار گاردین در اقدامی شجاعانه تأیید کرد که خاشقجی قبل از مرگ، اطلاعات مربوط به تاسیس شبکه فارسی «ایران اینترنشنال» توسط مقامات عالی سعودی را نزد وی افشا کرده است. مقامات ذیربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آنها در تماس است.»

کمالی دهقان در گزارش‌های خود فاش کرده بود که پول شبکه ایران‌اینترنشنال، از سوی سعودی‌هایی که در ارتباط با بن سلمان هستند تأمین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید