• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35238
+
-

گوش شنوا برای شنیدن گروه‌های آسیب‌پذیر هستم

محمد شریعتمداری گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گروهی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد به گفت‌وگو نشست. در این دیدار نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد آخرین دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را با وزیر پیشنهادی مطرح کردند.

شریعتمداری در این نشست گفت: باید به مردم و نهادهایی که آنها می‌آفرینند اعتماد کنیم. با تکیه بر خرد جمعی می‌توان با کمترین خطا مشکلات را حل کرد. معتقدیم در ارائه برنامه پیشنهادی به مجلس باید شرایط جدید با توجه به اعمال تحریم‌ها درخصوص ذینفان این وزارتخانه لحاظ شود. شریعتمداری ضمن تأیید این نکته که آثارتحریم‌ها براقشار آسیب‌پذیر، کمتر برخوردار و دهک‌های پایین جامعه محسوس‌تراست، اظهار داشت: این امر نیازمند تدبیر اساسی و تطابق جدید است که برنامه جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس آن تنظیم شده است.

او با تأکید بر مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حل مشکلات اقشار مذکور گفت: درشرایط تحریم کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، معلولان، بیماران، بازنشستگان، کارگران و... دچار مشکلاتی شده‌اند و رسالت مهم ما در برنامه‌های آتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تدبیری برای داشتن گوش شنوا برای شنیدن نجواها و نواهای آنان در مراجع و حوزه‌های تصمیم‌گیر است.

او با اذعان به این نکته که متأسفانه کشور ما گران اداره می‌شود، یکی از علل مهم این امر را بی‌توجهی به مردم و حضور مشارکت فعال آنان در اداره کشور بر شمرد و گفت: باید مشکلات نهادهای مردم نهاد و شرکای اجتماعی دیده شوند، اصلاح این مسائل را در دستور کار خود داریم.

شریعتمداری در حوزه مسائل مطروحه فعالان حوزه کار و کارگری گفت: عقل حکم می‌کند که موضوع سه‌جانبه‌گرایی بر فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکم باشد و باید حتما به این سمت حرکت کنیم و هدف‌های بلند نظام جامع تامین اجتماعی مجدد احیا شود. بدون شک باید در هیأت امنای تامین اجتماعی که اکثریت آرای آن با دولت است شرایط برابری میان دولت، کارگر و کارفرما ایجاد شود و چنانچه بنده در این بخش مشغول به‌کار شوم به‌طور حتم و بدون تردید این موضوع را اصلاح می‌کنم و وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی نباید از تکانه‌های ناشی از انتصابات ناصحیح و اداره کردن غلط و غیراقتصادی غلط درتصدی این وزارتخانه و صندوق‌ها آسیب ببیند.

همچنین در پاسخ به دغدغه بحران صندوق‌های بازنشستگی افزود: اموال صندوق‌های بازنشستگی بیت‌المال نیست و حق‌الناس است و نمی‌توان اموال بیمه‌گذاران را به سایر مردم داد. وی با تأکید بر ضرورت گفت‌وگو با ذینفعان و نخبگان در عرصه سیاستگذاری گفت: باید مشکلات با مردم درمیان گذاشته و راه‌حلی برای آن اندیشیده شود، با استفاده از اندیشه نخبگان می‌توان تحول اساسی در کشور آفرید. برای عملی‌کردن برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند بهره‌مندی از اندیشه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد هستیم و همه مردم باید از تصمیمات گرفته شده مطلع شوند و بدانند که سیاستگذاری‌ها براساس دفاع از حقوق مردم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید